کشف ۲ خمره متعلق به دوره ساسانی در استان مرکزی

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، سید محمد حسینی اظهار داشت: این دو خمره حین حفاری در یکی از روستاهای استان مرکزی کشف شده که بلافاصله کارشناسان باستان شناسی به محل اعزام و توسط متخصصان محل مورد نظر حفاری این دو خمره کشف شد.

وی افزود: محلی که این خمره ها در آن یافت شده اند تا به حال به عنوان یک منطقه و یا محوطه باستانی شناسایی نشده بود. البته در گذشته با فاصله چندین کیلومتری از این محل آثار دیگری نیز به دست آمده بود، از این رو با دقت نظر بیشتری نسبت به این محوطه مطالعاتی را انجام خواهیم داد زیرا این امکان وجود دارد که دارای جنبه های تاریخی قابل توجهی باشد و به دوره های کاوش باستان شناسی نیاز داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در ادامه گفت: این آثار در محل انجام یک پروژه عمرانی و توسط حاضرین رویت شده و طی اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان کارشناسان در محل حاضر و کشفیات را به یکی از موزه های استان منتقل کردند تا مرمت و کارشناسی های مورد نیاز آغاز شود. البته طی اظهار نظرات اولیه کارشناسان این دو خمره  متعلق به دوره ساسانی هستند.

حسینی در پایان اظهار داشت: با کاوش های بیشتری که در منطقه انجام شد به شواهد تاریخی از جمله تکه هایی متعدد از خمره های ذخیره ای درشت اندام و ظروف آشپزخانه ای خرد شده، در فازی دیگر خمره ای بزرگ و دهان باز به طور سالم کشف شد که این خمره ها براساس شواهد موجود نمونه ای از خمره های دوره ساسانی هستند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.