سند جامع گردشگری برای تصویب به دولت ارسال شده است

به گزارش «تاریخ‌ما»، علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال «تاریخ‌ما» در رابطه با آخرین وضعیت سند جامع گردشگری کشور بیان کرد: خوشبختانه طی انتهای سال ۹۶ این سند در سازمان آماده و برای تصویب به دولت ارسال شده که هم اکنون در کمیسیون‌های ویژه در حال رسیدگی است.

 وی اضافه کرد: هم‌اکنون در کمیسیون فرهنگی این سند در حال پیگیری است که بعد از تصویب به صحن دولت رفته و نهایی خواهد شد بنابراین سازمان وظیفه خود را در این بابت انجام داده است.

مونسان به موضوع تبلیغات در راستای شناسایی آثار تاریخی به گردشگری گردشگران خارجی نیز اشاره کرد و گفت: تا به حال شاید به آن به دیده هزینه نگاه شده و عددهایی که اختصاص داده می‌شد خیلی کم بود و قادر نبودیم حتی تبلیغات را در سطح ملی و داخلی انجام بدهیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تبلیغات خارجی باید به صورت حرفه‌ای باشد و حتی برای طراحی آنها به بسته‌های تبلیغاتی نیاز است که باید از مشاورین خارجی استفاده کنیم این نوع تبلیغات نسبت به موارد داخلی گران‌تر تمام می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بیان کرد: خوشبختانه در سازمان برنامه و بودجه این موضوع پذیرفته شده و نسبت به سال ۹۶ عدد خوبی برای تبلیغات خارجی اختصاص داده شده است اگرچه نسبت به آنچه هدف‌گذاری ما بوده خیلی اندک است اما اینکه رشد قابل توجهی به آن داده‌اند قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با این عدد بتوانیم امسال تبلیغات حوزه گردشگری خارجی را بیشتر کنیم، افزود: هم اکنون سفارت‌خانه‌ها را در این موضوع درگیر کرده‌ایم و به همین مناسبت در نشستی که روز یکشنبه سفرای ایرانی دارند یکی از بخش‌های مورد بحث، حوزه گردشگری است.

مونسان گفت: این موضوع نشان دهنده روند رو به رشد تبلیغات خارجی از طریق سفارتخانه‌ها و سازمان است و خوشحالیم که بگوییم آمار بهار نشان می‌دهد که علی‌رغم همه مشکلاتی که در حوزه ارزی و تبدیل آن برای گردشگران ورودی کشور داشتیم رشد قابل ملاحظه بیش از ۳۰ درصدی را شاهد بودیم که عدد قابل توجهی است. همچنین رشد کاهشی ۵ درصد گردشگری خروجی را شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در کمیته ارزی دولت به دغدغه‌های ما توجه جدی شد و به نظر می‌رسد در این کمیته تصمیمات خوبی در راه باشد که حداقل آن را به یک ثبات در حوزه ارز مسافرتی و تبدیل آن برای گردشگران ورودی به کشور برساند.

مونسان با بیان اینکه به نظر می‌رسد تصمیم خوبی در جهت کمک به گردشگری کشور خواهد بود به تاریخ و تمدن کهن کشور اشاره کرد و گفت: در هر شهر با ابنیه‌های تاریخی زیادی مواجه می‌شویم که باید به این آثار توجه ویژه شود چراکه هویت و تاریخ کشور هستند اما منابع ما محدود است و شرایط فعلی بودجه نیز جوابگو نیست.

وی با اشاره به مرمت پل‌های لرستان اظهار کرد: بخشی از ترمیم این پل‌ها انجام شده و قسمتی در حال پیگیری هستند که امیدواریم صدمین پل را نیز به ثبت برسانیم.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.