تدوین برنامه عملیاتی ساماندهی بافت تاریخی بوشهر در افق ۵ ساله

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر شنبه در نشست هیئت امنای بنیاد بوشهر شناسی اظهار داشت: در راستای مرمت و بازسازی بافت تاریخی بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی به اهمیت و جایگاه ویژه بافت تاریخی بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: این بافت از سرمایه‌ها و گنجینه‌های استان بوشهر است که باید زمینه توسعه زیرساخت‌ها در این بافت فراهم شود و برای حفظ و نگهداری بافت تلاش ویژه صورت گیرد.

استاندار بوشهر به نقش مهم شهرداری بوشهر در بهسازی زیرساخت‌ها در بافت تاریخی بوشهر اشاره کرد و افزود: یکی از طرح‌های مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد تکمیل طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر است.

وی با بیان اینکه ساماندهی بافت تاریخی بوشهر به مدیریت شهری برمی‌گردد، اضافه کرد: احیاء و توسعه زیرساخت‌های این بافت یکی از مسئولیت‌های شهرداری بوشهر است و باید مورد توجه باشد.

اجرای طرح فاضلاب در بافت

گراوند با اشاره به اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر، بیان کرد: اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر باعث جلوگیری از تخریب بناها در این بافت می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم طراحی و تدوین برنامه عملیاتی برای ساماندهی بافت بوشهر خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی برای تدوین برنامه برای احیای بافت تاریخی بوشهر در افق پنج ساله تشکیل شود.

استاندار بوشهر گفت: بناها و ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر جذابیت بسیار بالایی در زمینه گردشگری دارند و می‌توان آنها را تبدیل به هتل و رستوران سنتی کرد که علاقمندان بسیار زیادی دارد.

وی از اختصاص اعتبارات ویژه برای تسریع در اجرای زیرساخت‌ها و احیاء بافت تاریخی بوشهر خبر داد و افزود: تامین اعتبار مورد نیاز بنیاد بوشهر شناسی از نکات ضروری است که باید مد نظر باشد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.