نشست تخصصی گیاه شناسی کوه دماوند در نیاوران برگزار شد

به‌گزارش «تاریخ ما» به نقل از میراث‌آریابه نقل از  روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سمپوزیوم دماوند 2018، با همکاری انجمن فرهنگی سفارت اتریش در تهران، فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به مناسبت یکصد و هفتاد و پنجمین سالگرد صعود تئودور کوچی کوهنورد گیاه شناس اتریشی به قله دماوند از دیروز در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران آغاز شده است و در همین ارتباط نشست تخصصی گیاه شناسی کوه دماوند برگزار شد.

این نشست تخصصی با حضور الکساندر ریگر وزیر مختار، معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش در تهران، بیرگیت گشیر وابسته فرهنگی آن سفارت و معاون او، ارنست ویتک رئیس بخش گیاه شناسی موزه تاریخ طبیعی وین، ولی الله مظفریان گیاه شناس مؤسسه تحقیقاتی جنگل ها و مراتع و علیرضا قاسم پور و فرزاد نجفی از پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست ویتک در خصوص زندگینامه و پروژه های گیاه شناسی تئودور کوچی، اولین کوهنورد گیاه شناس صعود کننده به قله دماوند در سال 1843 میلادی و چگونگی جمع آوری گیاهان و هرباریوم ها و همچنین در مورد تاریخچه ارتباطات گیاه شناسی بین ایران و اتریش سخن گفت.

در ادامه ولی الله مظفریان پیرامون سیستم اکولوژی و بوم شناسی پوشش گیاهی دماوند، پیشینه این قله و تعداد افراد صعود کننده به دماوند به ارائه مطلب پرداخت.

صحبت در خصوص مطالعات فیتوشیمی فعالیت های بیولوژیکی در رشته کوه های البرز و همچنین گیاهان دارویی این منطقه توسط علیرضا قاسم پور و فرزاد نجفی از پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی پایان بخش این روز از نشست بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.