طرح «کاروان دانایی» در کتابخانه‌های منتخب استان یزد اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، صبح امروز در شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه کار فرهنگی باید با علم و دانایی همراه باشد، اظهار داشت: کار علمی فرهنگی، با درک درست از زمان و مکان و مخاطب‌شناسی میسر است و در عین جهادی بودن، آمیخته با آگاهی است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های مساجد استان یزد بیان کرد: در این تفاهم‌نامه با هدف استفاده حداکثری اعضای کانون‌های مساجد از امکانات کتابخانه‌های استان و انس هرچه بیشتر این افراد با کتاب و مطالعه، مقرر شد برنامه‌های فرهنگی مشترکی به منظور تأمین این هدف اجرا شود.

گرجی به اجرای طرح «کاروان دانایی» با همکاری دو دستگاه و تعداد دیگری از نهادهای فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی این کاروان، ایجاد ارتباط اعضای 810 کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد استان با کتابخانه‌ها و بهره‌مندی این اعضا از ظرفیت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان است.

گرجی افزود: در نخستین گام از اجرای این طرح، حدود 150 نفر از اعضای کانون‌های مساجد شهر یزد با حضور در کتابخانه عمومی دکتر جوادی از نزدیک با فعالیت کتابخانه‌ها آشنا شدند و در کارگاه‌های آموزشی نویسندگی طرح شرکت کردند.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همچنین از اجرای طرح «کاروان دانایی» در کتابخانه‌های منتخب همه شهرستان‌های استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح به انس هرچه بیشتر نسل جوان و نوجوان با کتاب بیانجامد.

به گزارش مهر، در این مراسم سید عبدالامیر زکی‌پور به عنوان رئیس جدید اداره همکاری‌های اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد معرفی شد.

بررسی ساعت کاری تمامی کتابخانه‌های شهری و روستایی استان و اطلاع‌رسانی به عموم مردم از طریق روابط عمومی اداره کل، اخذ مجوز از واحد فرهنگی اداره کل استان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در کتابخانه‌ها، اجرای دستورالعمل جدید برای راه‌اندازی کتابخانه‌های تازه تأسیس، ثبت واگذاری کتابخانه‌های حق انتفاع در دفاتر اسناد رسمی و اعلام تمدید مهلت هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از طریق نامه‌نگاری با سازمان‌ها و نهادهای اجرایی، از مهم‌ترین این مصوبات بود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.