یزد با کمبود مربی معارف و مهدویت مواجه است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمود رستگاری عصر امروز در نشست بنیاد مهدویت که با حضور امام جمعه یزد برگزار شد، از اجرای طرح «گفتمان مهدوی و بهار علوی» خبر داد و اظهار داشت: همه مقدمات برای اجرای این طرح فراهم است.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود برای اجرای این طرح بیان کرد: برای اجرای این طرح با مشکلاتی از جمله کمبود مربی معارف و مهدویت مواجه هستیم.

رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توجه به برگزاری احیای نیمه شعبان یکی از شاخصه‌های مدنظر بنیاد فرهنگی مهدویت در استان یزد است، اظهار داشت: بنابر اعلام آمار امسال بالغ بر ۷۰ مسجد در استان یزد جشن نیمه شعبان را در مساجد خود برگزار کردند و همچنین اعزام مبلغ را نیز به سطح شهرستان‌های یزد در دستور کار خود داشتیم.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد با بیان اینکه برای کاهش آلودگی‌های صوتی در جشن نیمه شعبان مانند سال‌های گذشته CD های شاد مهدوی را تکثیر و در بین گروه‌های بسیج و سازمان تبلیغات قرار گرفت، افزود: این CD ها در اختیار مسئولان برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در یزد قرار گرفت و آنها در مراسم‌های خود استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به جشن‌های مردمی، گردهمایی مسئولان جشن‌ها، حضور خادمان مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان در یزد، گزارش تلویزیونی در راستای آسیب‌شناسی جشن‌ها و یکسری فعالیت‌های دیگر بود که در توسط بنیاد مهدویت استان یزد انجام گرفت.

رستگاری با اشاره به اینکه برای سال ۹۷، قریب به ۳۰ برنامه‌های پیش بینی شده است، تصریح کرد: اجرای طرح گفتمان مهدوی و بهار علوی در طول سال، برگزاری برنامه‌های دهه مهدویت، افتتاح نمایشگاه مهدویت از جمله برنامه‌هایی است که در استان یزد در حال اجرا است.

وی به تعداد طلاب خواهر ثبت‌نام کننده در طرح تربیت مربی مهدویت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۶ نفر ثبت‌نام کردند که با حضور اساتیدی از تهران و قم مصاحبه‌ای از ثبت نام کنندگان گرفته شد و در نهایت حداکثر ۳۰ نفر برای شرکت در این طرح پذیرش شدند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.