۲۰۰ اثر هنرهای تجسمی در اکسپوی قزوین ارائه می شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، نشست خبری دومین اکسپوی هنری قزوین با حضور مدیران اجرایی، علمی، فروش و سیاست گذاری بزرگترین نمایشگاه و فروشگاه عرضه اثار هنری ظهر چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد.

محدثه قافله باشی در این نشست خبری اظهارداشت: انجمن هنرهای تجسمی استان با ۲۰۰ اثر از ۸۰ هنرمند در این نمایشگاه ارائه خواهد شد و این اثار توسط یک هییت داوری برگزیده شده و در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: همه اثار ارائه شده مربوط به هنرمندان استان قزوین است البته تعدادی از هنرمندان در تهران اقامت دارند و اصالت آنها قزوین است.

قافله باشی یادآورشد: در رشته خوشنویسی ۱۰۰ اثر از ۴۸ هنرمند که درجه ممتاز و ممتاز عالی دارند عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش عکس ۳۰ هنرمند با ارائه ۴۴ اثر حضور دارند و آثارشان در معرض دید و قضاوت قرار خواهد گرفت.

قافله باشی گفت: خوشبختانه فضای تبلیغاتی بخش خصوصی و دولتی  در همه مناطق استان تحت پوشش اطلاع رسانی این نمایشگاه قرار گرفته است.

ارزش آثار هنری از ۸۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان است

رئیس شورای سیاست گذاری دومین اکسپوی هنری قزوین بیان کرد: ارزش این اثار متفاوت است و از ۸۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان ارزش دارد که برخی از این اثار کم نظیر است.

اکسپو ۴ روزه است

علی نصیری مدیر اجرایی اکسپو هم گفت: این نمایشگاه به مدت ۴ روز از ۹ تا ۱۲ مرداد ماه برپا می شود و جای خوشحالی دارد که یک مرکز اقتصادی کنار هنرمندان قرار می کیرد که اتفاق مبارکی است.

نصیری بیان کرد: تعداد زیادی اثر برای شرکت در اکسپو ارسال شد که بیش از ۲۵۰ اثر تاکنون انتخاب شده است.

وی یاداورشد: این نمایشگاه فضای بسیار مناسبی دارد تا آثار ارزشمند هنری در سطح وسیعی در معرض دید علاقمندان قرار گیرد و از نظر کیفیت و وسعت شاید در یک دهه اخیر بی سابقه باشد.

حسن یوسفی مسئول حراج آثار هنری اکسپوی قزوین هم اظهارداشت: باید تاثیرگذار ترین زبان را که هنر است برای انتقال پیام استفاده کنیم تا بتواند مخاطب را جلب کند.

وی اضافه کرد: برگزاری اکسپو از۱۵۰ سال قبل در اروپا شکل گرفت تا مردم در جریان روند فعالیت های هنری قرار گیرند و مردم از هنر بی بهره نباشند و اقتصاد هنر شکل بگیرد.

یوسفی اضافه کرد: پیش از این فروش آثار هنری بصورت نگارخانه ای بود و یا کلکسیون های شخصی شکل می گرفت اما امروز می خواهیم هنر را مردمی کنیم و آثار هنرمندان را به داخل خانه های مردم ببریم تا سواد زیبایی شناسی مردم هم بالا برود.

نیرومند: درک هنری عمومی را بالا می بریم

حمید نیرومند مدیر علمی اکسپوی قزوین هم گفت: با این رویداد فرهنگی تلاش می کنیم تا درک زیبایی شناسی هنر و ارتباط با هنر را بالا ببریم.

نیرومند تصریح کرد: هنرهای تجسمی از پر شاخه ترین هنرهاست و زیر شاخه زیادی دارد و اگر بتوانیم از این ابزار بخوبی بهره مند شویم قادریم روی مخاطب تاثیر زیادی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: گاهی یک عکس بیشتر از یک کتاب تاثیرگذار است و در انتقال پیام به همه گروهها می تواند نقش مهمی ایفا کند.

نیرومئد اظهارداشت: بسیاری از آثار هنری ارزشمند هنرمندان قزوینی امروز زینت بخش موزه های جهانی است و برخی اثرها هم با بیشترین قیمت در حراج ها فروخته می شود ولی مردم از آن بی خبر هستند که به نظر می رسد جای این اکسپو در استان خالی بود.

مدیرعلمی اکسپوی قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نگارخانه در استان تهران فعال است و ما در استان با کمبود این فضاها مواجهیم و ارائه اثار هنری با مشکل مواجه است.

وی بیان کرد: امیدواریم در دوره های بعدی برگزاری اکسپو، زمینه فعال شدن نگارخانه ها در استان قزوین هم شکل بگیرد تا به اقتصاد هنر کمک شود.

نیرومند اظهارداشت: آثار تجسمی بیشترین ارزش افزوده را دارد که با کمک رسانه ها باید به اقتصاد هنر کمک کنیم.

دومین نمایشگاه بزرگ اثار هنری قزوین از ۹ تا ۱۲ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برگزار می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.