بکارگیری تسهیلات اشتغال پایدار با هدف توسعه تعاونی های روستایی

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمد رضا اورانی ظهر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تسهیلاتی مانند اشتغال پایدار با نرخ شش درصد و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله ظرفیت مناسبی برای رشد زیرساخت ها و رفع موانع توسعه تعاونی ها محسوب می شود.

اورانی نقش نظارت و مدیریت صحیح در توسعه تعاونی ها را محسوس دانست و بیان کرد: باید با آسیب شناسی مناسب نسبت به حل مشکلات و تحقق توسعه تعاونی ها و پویایی این بخش اقدام شود.

اورانی با تاکید بر وحدت بخش های متولی کشاورزی و جلوگیری از موازی کاری، افزود: باید برای خدمت به مردم دست به دست هم دهیم و رفع مشکل بازار در بخش کشاورزی حل بیش از ۹۹ درصد مشکلات تولید را محقق می کند.

اورانی با اشاره به جمعیت روستایی و شهری کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۴۴ درصد از جمعیت این استان در حوزه روستایی است.  اگر تدبیر لازم در حوزه روستایی اتخاذ نشود،  شاهد رشد بیش از حد جمعیت شهری و کاهش جمعیت روستایی خواهیم بود.

اورانی با اشاره به چالش های پیش روی توسعه کشاورزی این استان و با تکیه بر آمار سال ۹۳، گفت: از مجموع ۶۶ هزار و ۶۰۰ ‌بهره بردار کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تنها ۲ درصد به شکل شرکتی و موسسه ای فعالیت دارند.

وی افزود: ‌همچنین در حالی که نفوذ دانش در میان بهره برداران چندان بالا نیست از طرفی جمعیت کارشناسان کشاورزی آن بالاست.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه سرانه اراضی زراعی و باغی در کهگیلویه و بویراحمد نشان از فعالیت های خرده مالکی دارد، تصریح کرد: عمده مهاجرت ها در این حوزه توسط خرده مالک ها انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ محصول در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود، عنوان داشت: در بخش زراعت این استان از ۲۱ محصول تولیدی ۵ محصول بیش از ۹۷ درصد تولید را به خود اختصاص داده و در بخش محصولات باغی نیز از ۴۰ محصول ۸ محصول ۹۶ درصد سطح زیر کشت و ۹۷ درصد تولید را داراست.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.