23 بنای تاریخی استان سمنان در فهرست واگذاری به بخش خصوصی

به گزارش «تاریخ‌ما»، هانی رستگاران در حاشیه بازدید کارشناسان صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی از روند مرمت خانه‌های تاریخی سمنان افزود: تاکنون 6 بنای تاریخی در استان سمنان از طریق ظرفیت قانونی صندوق احیا به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: این تعداد شامل کاروانسرای شاه عباسی ده نمک واقع در شهرستان آرادان، کاروانسرای شاه عباسی دامغان واقع در شهرستان دامغان، کاروانسرای شاه عباسی میاندشت واقع در شهرستان میامی، خانه رجبی (بادگیر خانه کلانتر) ، خانه طاهری و خانه محمدیه (تدین) واقع در شهرستان سمنان است.

نماینده و ناظر صندوق احیاء در استان سمنان همچنین گفت: مرمت خانه تاریخی طاهریان سمنان تا نیمه اول سال آینده نهایی می‌شود، این خانه تاریخی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال مرمت و ساماندهی است.

رستگاران گفت: خانه طاهریان پس از پایان مرمت و احیاء، با وجود ١٠ اتاق، تبدیل به مرکز اقامتی می شود و ظرفیت اقامت شهر سمنان را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: خانه طاهریان از یادگاران دوره قاجاریه است و در سمنان، محله اسفنجان، نزدیک خیابان ابوذر واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۱۰۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نماینده و ناظر صندوق احیاء در استان سمنان با اشاره به بازدید از خانه تاریخی کلانتر سمنان نیز گفت: پرونده مرمت و احیا مجموعه خانه رجبی( بادگیر خانه کلانتر) بسته شد و این پروژه را می‌توان به عنوان یک طرح موفق در حوزه احیا بناهای تاریخی معرفی کرد که در حال حاضر در حال بهره برداری است و مورد استقبال هم استانی‌ها، گردشگران و دوستداران مواریث فرهنگی قرار گرفته است.
انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.