تمدید مهلت مصوبه اعطای سند به حاشیه نشینان چابهار

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حمیدرضا عظیمیان درباره رفع مشکل بافت های مشکل دار چابهار در جمع خبرنگاران گفت: همراه با تعدادی از معاونان وزیر راه و شهرسازی و استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق حاشیه ای شهر چابهار بازدید کرده و در جلسه ای در فرمانداری این شهر درباره نحوه رسیدگی به مشکلات ساکنان این بافت ها مذاکره و گفتگو کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین مشکل بافت های ناکارآمد چابهار را تصرف اراضی دولتی عنوان کرد و افزود: قرار شد پروژه های جدیدی برای بهسازی این محله ها اجرا شود

وی با بیان اینکه در جریان این بازدید و جلسه بررسی مشکلات چابهار به آسیب شناسی اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سال های گذشته پرداختیم، اظهار کرد: مسئولان محلی برخی از ایرادات را گوشزد کردند که باید نقاط ضعف برطرف شود

عظیمیان با تاکید بر اینکه قرار شده از توسعه حاشیه نشینی با استفاده از تقویت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن برای جلوگیری از تصرف اراضی جدیدتر ممانعت شود، تصریح کرد: به همین منظور اعتبارات جدیدتری به راه و شهرسازی استان و شهرستان تخصیص خواهیم داد و قرار است جلسات بعدی در تهران با حضور مسئولان محلی برگزار شود و حداکثر تا ۱۰ روز آینده تصمیمات نهایی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن در پاسخ به پرسشی درباره سند دارکردن اراضی دولتی تصرف شده از سوی برخی حاشیه نشینان، گفت: به ساکنان روستاهای حاشیه ای چابهار که به شهر متصل شده اند سند صادر نمی کنیم ولی برای سایر تصرفاتی که در گذشته انجام شده و سازندگانی که اصول شهرسازی و ساخت وساز را رعایت کرده باشند سند صادر می کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت و ساز روستاهای متصل شده به شهر غیراصولی است و بیشتر در حالت کپرنشینی احداث شده اند و در نظر سازمان برای صدور سند نخواهد بود.

عظیمیان گفت: رئیس شورای شهر چابهار درخواست تمدی مصوبه قبلی اعطای سند به اراضی تصرف شده از سوی برخی حاشیه نشینان چابهار شد که با این درخواست موافقت و اعلام شد که این مصوبه تا خردادماه ۹۸ تمدید شده است و تا این فرصت مردم می توانند جهت اخذ سند اراضی خود مراجعه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره احداث فرودگاه بین المللی چابهار یادآور شد: این موضوع فعلا در حد یک ایده است و باید بررسی کارشناسی دقیق تری شود. ضمن آنکه این بررسی ها باید از سوی دستگاه تخصصی خودش انجام شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.