کمبود مراکز اقامتی از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری گنبد کاووس است

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستانی شهرستان گنبد کاووس اظهار کرد: گردشگری استان گلستان در چند سال اخیر با توجه به ظرفیت های بسیار خوب استان در این حوزه و همچنین به واسطه تعامل و همکاری که در سطح استان شاهد بودیم عملکرد بسیار خوبی داشته و امروز گلستان به عنوان پایلوت حوزه گردشگری در سطح کشور مطرح است.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری گنبدکاووس از جمله پایگاه جهانی گنبد قابوس، شهر باستانی گرگان (جرجان)، امامزاده یحیی بن زید (ع)، تالاب های بین المللی و تنوع اقوام خاطرنشان کرد: برخورداری شهرستان گنبد از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و همچنین ظرفیت اقوام بستر مناسبی را برای جذب گردشگر در این شهرستان فراهم کرده است.

کریمی گفت: نکته ای که می تواند موجب پیشتازی گنبد در حوزه گردشگری باشد توجه و تکمیل زیرساخت های گردشگری شهرستان است که در این زمینه اقدامات خوبی از جمله آغاز عملیات عمرانی در محوطه پایگاه جهانی گنبد قابوس، اتمام مطالعات اجرایی بزرگترین موزه باستان شناسی شمال شرق کشور در گنبد کاووس، آغاز کاوش در شهر باستانی جرجان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی شهرستان، صورت گرفته است.

وی افزود: در سال اخیر با نگاه ویژه ای که به مسائل گردشگری در شهرستان وجود داشت اعتبار خوبی به این اثر تاریخی اختصاص پیدا کرد و هم اینک هم شاهد اجرای عملیات عمرانی در محوطه پایگاه جهانی برج قابوس هستیم و قطعاً این موضوع با تزریق اعتبارات بیشتر تداوم خواهد داشت تا این برج به شان و منزلت یک پایگاه جهانی دست پیدا کند.

کریمی با تشریح اقدامات انجام شده در بزرگترین موزه شمال کشور در گنبد کاووس هم گفت: یکی از موضوعات اصلی و مورد تاکید گردشگری شهرستان گنبد احداث بزرگترین موزه شمال کشور در این شهرستان است.

وی بیان کرد: سال گذشته با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مطالعه و حصار کشی زمین این موزه که به همت شهرداری و شورای شهر در اختیار قرار گرفته بود پایان یافت و امیدواریم با عنایت فرماندار محترم و از محل اعتبارات سال ۹۷ شاهد پیشرفت مناسبی در این پروژه باشیم.

کریمی با تأکید بر این که شهر باستانی جرجان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی گردشگری در شهرستان گنبد همیشه مورد توجه بوده است گفت: خوشبختانه سال گذشته بعد از چندین سال که اقدام خاصی در این حوزه صورت نگرفته بود شاهد کاوش هایی در شهر جرجان بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: کمبود مراکز اقامتی در گنبدکاووس از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری این شهرستان است که با سرمایه گذاری انجام شده تا پایان امسال دو هتل خوب در این شهر راه اندازی می شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: رتبه جذب گردشگر گنبدکاووس در نوروز امسال در حوزه اقامت چهارم و در بخش بازدید گردشگر پنجم استان بوده است و ابراز امیدواری کرد با افتتاح دو هتل حضور گردشگران بیشتر شود.

وی همچنین برگزاری جشنواره بین المللی اقوام درسال گذشته در گنبدکاووس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال این جشنواره به دلیل گرمای هوا و در پیش بودن ماه محرم و صفر در آذر ماه در گرگان و گنبدکاووس برگزار می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.