افتخار به قانون گریزی از معضلات امروز جامعه است

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین صادقی در دیدار با سردار احمد نوریان معاون اجتماعی ناجا، با بیان اینکه این معاونت چندین اقدام مهم را به صورت ویژه در دستورکار دارد، افزود: یکی از فعالیت های مهم ما بحث قانونمداری و احترام به قوانین است که البته این موضوع به نوعی مرتبط با فعالیت های پلیس است.

وی ادامه داد: قانونمداری زیرساخت حیات اجتماعی و به مفهوم شکل گیری نهادها، سازمان ها و طبقات اجتماعی جامعه بر محور قانون است و می طلبد تا فرهنگ قانونمداری در این خصوص تقویت شود.
صادقی گفت: قانون گریزی و افتخار به آن از معضلات امروز جامعه است؛ برای مثال شخصی که اقدام به فرار مالیاتی کرده است این روش را برای دیگران شرح می دهد و به این اقدام خلاف خود افتخار هم می کند.

وی یکی از موارد همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف نظام با یکدیگر را در راستای ارتقای فرهنگ قانونمداری دانست و افزود: اگر این همکاری ها گسترده و منظم باشد، به طور حتم به نتایج مطلوبی منجر خواهد شد و موجب کاهش هزینه ها در همه بخش ها به ویژه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خواهد شد.

صادقی با تاکید بر اهمیت برقراری انضباط اجتماعی و رعایت حقوق مردم نسبت به یکدیگر گفت: باید به کودکان و نوجوانان از همان سنین پایین احترام به قوانین و رعایت حرمت آن را آموزش داد تا نسل آینده را بتوان با هزینه های کمتری اداره کرد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تقدیر از اقدام پلیس در راه اندازی «همیار پلیس»، گفت: این اقدام در جامعه بسیار اثربخش و مفید و یک کار تربیتی پایه ای بود که امیدواریم این قبیل کارها ادامه یابد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: تولید بیش از ۹۰ تیزر تلویزیونی روایت زندگی، چاپ حدود ۵۴ عنوان کتاب و تولید و توزیع بیش از ۱۸۰ عنوان بروشور با زبان ساده از جمله اقدامات این معاونت در سال های گذشته بود.

صادقی افزود: در خصوص ارزیابی فعالیت های انجام شده در کشور هم سامانه ای طراحی کرده ایم که بر اساس آن معاونت های فرهنگی دستگاه قضایی در استان ها و مراکز رتبه بندی می شوند و به رتبه های برتر نیز جوایزی تعلق می گیرد. 

وی یکی دیگر از وظایف مهم این معاونت کسب رضایت مراجعان از خدمات دستگاه قضایی دانست و گفت: به همین دلیل در سال جاری بحث اجرایی شدن دستورالعمل تکریم ارباب رجوع را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

صادقی افزود: اگرچه در موضوع تکریم ارباب رجوع متولی آن معاونت فرهنگی قوه قضاییه است ولی این موضوع نیاز به همکاری دیگر دستگاه های مرتبط نیز دارد.

سردار احمد نوریان معاون اجتماعی ناجا نیز در این نشست با تاکید بر همکاری های معاونت اجتماعی ناجا با معاونت فرهنگی قوه قضاییه اظهار داشت: رهبری بارها فرمودند که این انقلاب به سرعت به جلو حرکت می کند و ما نیاز داریم تا در این مسیر راهبردها و برنامه های خود را بازیابی کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه فعالیت فرهنگی باید جهت دار و هدفمند باشد، گفت: در کشور باید یک تعریف فرهنگی واحد وجود داشته باشد تا از پراکندگی نظرات و برنامه ها در این خصوص پیشگیری شود.

نوریان، رویکرد اجتماعی ناجا را همان رویکرد مردمی دانست و افزود: همواره خواستار آسیب شناسی اقدامات پلیس و بررسی و رفع نقایص آن هستیم و از نظرات مختلف در این زمینه نیز استقبال می کنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.