تجربیات موفق حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو در بوشهر استفاده شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مریم قائمی صبح یکشنبه در نشست گرامیداشت روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو در بوشهر اظهار داشت: در سطح جهان شاهد تجربه‌های موفق در حوزه حفاظت و گسترش اکوسیستم‌های مانگرو هستیم.

وی اضافه کرد: طی یک دهه اخیر تجربیات موفقی مانند آنچه که در آمریکا، استرالیا، ژاپن، هندوستان و پاکستان، سریلانکا و… را شاهد هستیم که باید از این تجربیات در استان بوشهر نیز بهره گرفت.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی استان بوشهر بر لزوم تدوین چارچوب برنامه حفاظت از تنوع زیستی مانگرو تاکید کرد و ادامه داد: باید این برنامه را با حمایت از جوامع محلی، گروه‌های کودکان و نوجوانان، انجمن های غیردولتی و … به سامان رساند.

وی ادامه داد: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی استان بوشهر پروژه‌ها و تحقیقاتی را در حوزه اکوسیستم‌های مانگرو در استان بوشهر انجام داده است.

یافته‌های علمی در مورد جنگل حرا

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز با اشاره به کاشت و توسعه جنگل‌های حرا در بوشهر اظهار داشت: با توجه به تحقیقات بین‌المللی که چند دهه پیش در تالاب حله صورت پذیرفته، دیر – نخیلو به عنوان آخرین نقطه‌ای که توانایی رشد و گسترش جنگل‌های حرا را دارد مطرح شد ولی شاید بتوان در تالاب حله نیز شاهد رشد گونه های درخت حرا باشیم.

سهیل مهاجری به تشریح دقیق آنچه که در کاشت درختان حرا در اواخر دهه ۷۰ در استان بوشهر رخ داده بود پرداخت و تجربیات و یافته های علمی خود را با حضار به اشتراک گذاشت.

این نشست با حضور رئیس شبکه انجمن‌های محیط زیستی و منابع طبیعی استان بوشهر، مدیرکل و معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست، کارشناسان و معاونین اداره کل منابع طبیعی و پژوهشگاه اقیانوس شناسی استان بوشهر برگزار شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.