پیاده روی اربعین یک برند فرهنگی و دینی شیعی بی نظیر در جهان است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، جلسه کمیته فرهنگی، اموزشی و کارگروه یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی استان قزوین روز یکشنبه در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت الهی در این جلسه گفت: اربعین حسینی یک برند شیعی است و در جهان نظیر ندارد و باید بتوانیم از این فرصت برای نشان دادن اقتدار و وحدت شیعیان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: همه ادیان که به گونه ای به امام حسین(ع) ارادت دارند در اربعین حضور می یابند تا عشق و محبت خود را به حضرت نشان دهند لذا باید با برنامه ریزی مناسب و هماهنگ جلو برویم تا کارها نتیجه بخش باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: سال قبل برنامه های اربعین بخوبی انجام شد و در میان استانهای برتر کشور بودیم اما باید ضمن اسیب شناسی بتوانیم نواقص دوره قبل را برطرف کنیم.

نعمت الهی گفت: لازم است همه دست بدست هم دهیم و به استقبال این حرکت فرهنگی و معنوی برویم البته باید آسیبهای گذشته را کمتر کنیم.

وی اضافه کرد: در برگزاری موکب ها در اربعین سال قبل ضعف هایی داشتیم که امسال باید این نقص را برطرف کنیم.

نعمت الهی یادآورشد: برخی موکبهای استانها و شهرهای مختلف کشور در اربعین واقعا نمونه بود و همه نیازها را تامین کروه بودند که باید از آنها الگو بگیریم و بهتربن موکب را امسال برپا کنیم.

وی اضافه کرد: باید خوراک فرهنگی مورد نیاز زائران و نیز موکب های برپا شده را تامین کنیم و این کار نیازمند برنامه ریزی، هماهنگی و استفاده از ایده های افراد خوش فکر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهارداشت: موکب ها در کنار پذیرایی باید بسته های فرهنگی هم داشته باشند تا ره آورد پیاده روی ارزشمند باشد لذا بهتر است از هم فکری یکدیگر استفاده کنیم تا موکبی برپا شود که سبقه دینی، مذهبی قزوین را نشان دهد.

وی افزود: بهتر است حداقل یک موکب قوی در نجف و یک موکب شاخص در کربلا از طرف قزوین برپا کنیم و کار فرهنگی را هم در آنها جدی بگیریم و با خلاقیت و نوآوری فعالیتی ماندگار را انجام دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.