شرایط سختی بر صنعت توزیع برق کشور حاکم است/تشکیل کمیته کاهش تلفات

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حمیدرضا پیرپیران ظهر دوشنبه در جلسه کمیته عالی کاهش تلفات توانیر که با حضور مدیران عامل شرکت توزیع استان‌های کرمانشاه، اصفهان، ایلام، کردستان و لرستان در همدان برگزار شد؛ با اشاره به شرایط سختی که در حال حاضر بر بخش صنعت توزیع برق کشور در ابعاد مختلف حاکم است، اظهار داشت: از جمله این مسائل بحث نقدینگی است که از ابتدای سال با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

حمیدرضا پیرپیران افزود: بحث‌های مرتبط با افزایش دما و مدیریت بار شبکه و همچنین مسائل مرتبط با حوزه تولید از جمله مواردی است که دست به دست هم داده تا بخش توزیع رسالت و مسئولیت سنگینی را بر دوش بکشد.

بخش توزیع نشان داده که در روزهای سخت توانسته از عهده کارها برآید

وی با بیان اینکه بخش توزیع نشان داده که در روزهای سخت توانسته از عهده کارها برآید، به تشکیل کمیته ملی کاهش تلفات اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل تشکیل کمیته ملی کاهش تلفات در استان‌ها تحلیل اطلاعات در حوزه‌های استانی است تا مباحث به صورت میدانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به مشکلاتی از قبیل عدم پرداخت اعتبارات مرتبط با کاهش تلفات اظهار داشت: هدف دیگر از تشکیل این کمیته بررسی ابتکارات، نوآوری‌ها و ایده‌های به‌کار رفته در این حوزه و انتقال اطلاعات و تجربیات کسب شده برای رسیدن به نتایج خوب به کل کشور است.

پیرپیران با اشاره به رسالت بحث کاهش تلفات در دو حوه فنی و غیرفنی یادآور شد: نکته مثبت توزیع همدان رساندن تلفات از ۲۲.۵ درصد به مرز ۱۰ درصد بوده است.

وی افزود: شفاف‌سازی شهرستان‌ها در حوزه تلفات و آسیب‌شناسی منطقه‌ای از نکات برجسته ای است که باید مدنظر قرار گیرد.

تکمیل روشنایی معابر کمک شایانی در بحث کاهش تلفات داشته است

وی با بیان اینکه تکمیل روشنایی معابر کمک شایانی در بحث کاهش تلفات داشته است، عنوان کرد: بهره‌گیری از روش‌های نوین قرائت ازجمله مواردی است که می‌تواند در این امر مؤثر باشد.

پیرپیران ادامه داد: همچنین خروجی پست‌های ۶۳ برای بخش توزیع باید شفاف‌سازی شود چراکه در تصمیمات کارشناسی و برنامه‌ریزی مدون کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تأکید بر حرکت هدفمند در بحث کاهش تلفات عنوان کرد: اگر برنامه‌ها به صورت هدفمند اجرایی و دنبال شوند نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی بحث نقدینگی را به عنوان یک چالش جدی مطرح کرد و گفت: ماده ۸ نیز در برخی شرکت‌ها به عنوان چالش مطرح شده که این یک ماده قانونی است و باید دنبال شود که مشکل آن دستورالعمل اجرایی است که باید پیگیری شده و ابلاغ شود.

پیرپیران با بیان اینکه برق‌های غیرمجاز یک معضل است، اظهار داشت: برخورد با استفاده کنندگان از برق‌های غیرمجاز نیز از دیگر چالش‌ها است که باید با جدیت پیگیری شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.