ایجاد حوزه علمیه در شهرستان اسکو پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مرادپور شامگاه دیروز دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌های شهرستان اسکو با اشاره به اینکه نماز جمعه جایگاه دشمن‌شناسی و سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و سبب رشد و آگاهی می‌شود اظهار داشت: مردم، نخبگان و رسانه‌ها نیز وظیفه دارند ایجاد بصیرت وآگاهی  کرده و جایگاه نمازجمعه را معرفی کنند.

وی افزود: یکی از ابزارهایی که لازم و ملزومه نماز جمعه  بوده  دعوت به تقوا است  که صیانت از اعتقادات، بصیرت، آگاهی‌های سیاسی مردم  از کار کردهای نمازجمعه است.

امام جمعه شهرستان اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: بیان مسائل روز نیز از وظایف ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه است که جزو احکام  نماز جمعه بوده که امام جمعه باید مسائل  روز مربوط به جهان اسلام  را بیان کرده و با تبیین مسائل روز و آگاه سازی مردم در بحران‌های اجتماعی و رخدادهای سیاسی نقش آفرینی کند.

مرادپور از نماز جمعه به عنوان عنصری مهم و الهام‌بخش در ایجاد تقوای الهی نام برد و بیان کرد:‌ اگر ویژگی تقوا در انسان‌ها به خوبی نهادینه شود بسیاری از مشکلات، ‌ معضلات و آسیب‌های اجتماعی که هم‌اکنون جامعه به آن دچار شده است برطرف می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امامان جمعه درهمه عرصه‌های نیاز کشور حضور دارند یعنی درعرصه های اقتصادی  سیاسی، فرهنگی و مسائل اجتماعی محلی و ملی روشنگری و توصیه‌های لازم را برای کمک به مردم و مدیریت‌های جهادی  کشور درخطبه های نماز ارائه می‌کنند.

امام جمعه شهرستان اسکو ابراز کرد: ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی در مناطق مختلف همکاری دارند و در ستادهای امر به معروف نهی ازمنکر و در مسائل مختلف و تصمیم گیری در شورهای اداری شهرستانها  مطالبات مردم رابه گوش مسئولین می‌رسانند.

مرادپور در پایان به برگزاری نماز جمعه در ایلخچی و ایجاد حوزه علمیه در شهرستان اسکو نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد حوزه علمیه در اسکو در حال پیگیری بوده و در خصوص برگزاری نماز جمعه در بخش ایلخچی  این موضوع در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تعیین می‌شود و در حال پیگیری و ارزیابی بوده که امیدواریم با برگزاری نمازجمعه در ایلخچی شاهد این فریضه الهی در این بخش باشیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.