برنامه های حوزه زنان نیازمند آسیب شناسی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، فریبا نظری پورکیائی ظهر سه شنبه در نشست منطقه ای مدیران کل امور بانوان و خانواده ۶ استان کشور که در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه هایی که در حوزه زنان اجرا می شود،  نیازمند آسیب شناسی و نتیجه گیری است.

وی افزود: برنامه های متعددی در طول هر سال در حوزه زنان و خانواده از سوی دستگاه های مختلف اجرائی برگزار می شود، که  نباید بدون نتیجه گیری  رها شوند.

نظری پورکیائی ادامه داد: تا هنگامی که زیر ساخت های مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مربوط به زنان آماده نباشد، نمی توان انتظار زیادی از رفع همه مشکلات در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار شناسایی آسیب های حوزه زنان و خانواده نیازمند شناسایی پتانسیل ها هم در این حوزه هستیم، اظهار کرد: دستگاههای مختلف اجرائی برای رفع مشکلات حوزه زنان می توانند با نشان دادن توانمندی های زنان هر منطقه نسبت به اشتغال و توجه به نیازهای آنان اقدم جدی تری انجام دهند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: برای رفع بسیاری از آسیب های حوزه زنان و کودکان از جمله آموزش، نیازمند اعتبارات ویژه ای هستیم که این مساله نیاز به پیگیری  و تعامل همه دستگاه های اجرائی برای رفع این مشکل د ارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کودکان به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده ها مجبور به ترک تحصیل شده اند، گفت: باید ساز و کاری فراهم شود تا این کودکان به جای کار برای تامین معاش خانواده به مدارس بازگردند و به دلیل کمبود اعتبار در بدنه آموزش و پرورش نیازمند همیاری مدیران اجرائی در این زمینه هستیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.