ضرورت آشنایی معلمان به روش های نوین تدریس

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی اصغر موسوی کیا صبح چهارشنبه در جلسه تجلیل از رتبه آوران چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر، اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر سنت حسنه ای است که حدود بیست سال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه وارد شدن به صحنه های جدید امر بسیار مهمی است، افزود: درصدی که در این جشنواره شرکت کردند گویای جمعیت واقعی استان نیست لذا در این زمینه باید آسیب شناسی صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز تدریس اثربخش می تواند به عنوان نقشه راهی برای سایرین مد نظر قرار گیرد، گفت: تدریس موفق زایده عوامل موثری از جمله اشرافیت علمی فرد است.

وی با بیان اینکه بدون اشرافیت علمی قطعا تدریس به خوبی انجام نمی شود، عنوان کرد: یک مدرس جهت تدریس موفق باید با انواع و اقسام شیوه های تدریس آشنایی داشته باشد و بتواند علم خود را در قالب هنر و جذابیت خاصی به مخاطب ارائه دهد.

موسوی کیا با اشاره به اینکه امروز به دنبال این هستیم که مخاطبین ما درس را به صورت علمی و عمقی فرا بگیرند، بیان کرد: یکی از دانش آموزان خراسان جنوبی با فرآیند معمولی تحصیلی رتبه هفتم کنکور سراسری در رشته علوم تجربی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در مسابقات آزمایشگاهی رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم، اظهار داشت: خراسان جنوبی همچنین در راستای برگزاری جشنواره ایده پردازی رتبه دوم، تالیف درس از قرآن و طراحی سوالات عملکردی از کتاب پیام های آسمانی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خلاقیت محوری برای تدریس موفق است، بیان کرد: استان خراسان جنوبی استانی فرهنگی است و مردم برای تحصیل دانش آموران خود علی رغم محدودیت های مالی اهمیت ویژه ای قائل هستند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.