۱۴ استاندار جدید جایگزین می‌شوند/ استاندار بوشهر بازنشسته نیست

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، جواد ناصریان صبح چهارشنبه در نشست با مدیران ستادی استانداری بوشهر با اشاره به ترمیم احکام کارکنان وزارت کشور بیان کرد: در سال ۹۴ موفق شدیم با پیگیری استانداران و معاونان موضوع احکام کارکنان وزارت کشور را تقویت کنیم.

ناصریان با اشاره به موضوع ساماندهی نیروی انسانی در وزارت کشور بیان داشت:  به منظور توانمندسازی نیروهای انسانی وزارت کشور بخشنامه ای ارسال کردیم که با توجه به تراکم نیرو در استانداری ها، شرایطی فراهم شود که نحوه ورود نیرو به وزارت کشور از طریق بخشداریها انجام شود.

وی با بیان اینکه نیروهای انسانی وزارت کشور باید برای هر محل خدمتی که تعهد دادند خدمت کنند، اظهار داشت: با اصلاح ساختار وزارت کشور و فرمانداریها ۵۳۴ پست معاون و رئیس اداره جدید ابلاغ کردیم و در استان بوشهر تمام فرمانداری ها ارتقا یافتند.

استاندار بوشهر بازنشسته نیست

معاون وزیر کشور تاکید کرد: به منظور توانمندسازی نیروهای انسانی شاغل در وزارت کشور، بسته ویژه تعریف شده و قرار است پایلوت اجرای این بسته در ستاد وزارت کشور به زودی آغاز کنیم.

ناصریان با تاکید بر اینکه آموزش‌های ارائه شده در وزارت کشور باید کاربردی باشد، به تصویب طرح منع به کاری گیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: در بین ۲۶ هزار نفر کارمند صف و ستاد وزارت کشور حداکثر ۷۵ تا ۸۰ نیروی بازنشسته داریم.

وی افزود: در صورت تایید نهایی و ابلاغ قانون جدید، ۱۴ استاندار، ۱۴ معاون استاندار و ۵ فرماندار در کشور جایگزین خواهند شد.

معاون وزیر کشور یادآور شد: طرح همسان سازی حقوق نیروهای قراردادی با رسمی و پیمانی در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است ضمن اینکه سازمان امور اداری و استخدامی با تبدیل نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی مخالف است هر چند ما در وزارت کشور با جدیت این موضوع را پیگیری می کنیم.

ناصریان در ارتباط با وضعیت کارکنان امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و استانداری ها هم گفت: تشکیل سازمان مهاجرت کشور در شورای عالی اداری به تصویب رسیده و این سازمان ذیل وزارت کشور فعالیت خواهد کرد و لایحه این طرح پس از تصویب دولت باید به مجلس برود و تاسیس نهایی این سازمان حدود یکسال زمان خواهد برد.

وی در مورد شایعه بازنشستگی عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: این موضوع شایعه است و آقای گراوند بازنشسته نیست و با وجود تجربه بالایی که دارند اما به سن بازنشستگی نرسیده‌اند.

انتصاب ۸۳ درصد فرمانداران از بدنه وزارت کشور

معاون وزیر کشور با قدردانی از استاندار بوشهر برای دعوت از ایشان به بوشهر اظهار داشت: هدف از این سفر دیدار با مدیران و کارکنان استانداری و رسیدگی به مسائل و مشکلات ایشان است.

وی بیان کرد: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید نشست های مختلفی داشتیم و آسیب شناسی در حوزه وزارت کشور و واحدهای تابعه انجام دادیم و متوجه شدیم بخش اعظم نیروی انسانی به ویژه مدیران از سایر دستگاه‌های اجرایی تامین می شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید بیش از ۷۰ درصد فرمانداران از سایر دستگاه ها بودند اما در دولت جدید بخشنامه ای صادر کردیم که با حمایت وزیر کشور همراه بود ونهایتا در دولت یازدهم ۸۳ درصد فرمانداران را از بدنه وزارت کشور منصوب کردیم.

ناصریان افزود: برای انتصاب مدیران در دولت مشکلی داشتیم و آن هم این بود که افرادی که منصوب می شدند دارای شرایط مسئولیت نبودند و برای حل این مشکل دو مصوبه شرایط احراز فرمانداران و شرایط انتصاب مدیران حرفه‌ای را تصویب کردیم.

وی تصریح کرد: در کنار همه این پیگیری ها یکی از موضوعاتی که وزیر کشور پیگیر آن بوده انتصاب مدیران جوان به ویژه بانوان بوده است اما شایسته سالاری همچنان مد نظر ماست و برای انتصاب مدیران جوان و بانوان شایسته سالاری اولویت اصلی است هرچند در شرایط مساوی، اولویت با جوانان و بانوان است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.