ارگ تاریخی میشیجان خمین به جاذبه گردشگری تبدیل می شود

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، سید محمد حسینی اظهار داشت: ارگ تاریخی میشیجان  یکی از بناهای بسیار زیبا و منحصر به فرد شهرستان خمین در دوره قاجار می باشد که مشتمل بر سر در ورودی، اتاق‌های انتظار، پس از ورودی، حیاط، کالسکه خانه، عمارت اصلی، گلخانه و دیگر فضاهای خدماتی در جوانب حیاط است و مصالح عمده به کار رفته در شالوده اثر را خشت و گل و در نماها، آجر تشکیل می دهد.

وی افزود: بنای مذکور قبل از مرمت  در آستانه تخریب بود اما با جذب سرمایه گذار، این بنای ارزشمند احیا و با تغییر کاربری آگاهانه به یک فرصت گردشگری قابل توجه تبدیل شد.

حسینی بیان کرد: در طرح احیا و مرمت  ارگ تاریخی میشیجان بعد از اتمام مرمت ساختمان و بناهای اطراف آن که توسط معماران مجرب و با حفظ شکل و شمایل بنای اصلی انجام گرفت، در اطراف باغ اصلی اتاق هایی جهت اسکان گردشگران احداث شده که تمامی تجهیزات این اتاق ها به سبک سنتی و تاریخی است.

وی گفت: پس از اتمام مرمت و بازسازی ارگ تاریخی میشیجان، بخش هایی از این اثر تاریخی به موزه گالری، موزه مردم شناسی، فضای رستوران سنتی، غرفه های صنایع دستی و عکاسی و همینطور مکان اقامتی اختصاص خواهد داشت که این شرایط می تواند زمینه ساز جذب گردشگر به این منطقه باشد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.