هفته بزرگداشت سازمان‌های مردم نهاد در همدان برگزار می‌شود

سید مصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» اظهار داشت: در تقویم جمهوری اسلامی روز ۲۲ مردادماه، روز ملی تشکل‌های مردمی و مشارکت اجتماعی نام‌گذاری شده که به همین منظور هفته بزرگداشت سازمان‌های مردم نهاد در همدان از ۱۶ مردادماه با برنامه‌های متنوع آغاز و در روز ۲۲ مردادماه با برگزاری اختتامیه به پایان می‌رسد.

وی افزود: در راستای توسعه و تقویت جایگاه سازمان‌های مردم نهاد و آشنایی بیشتر مردم با وظایف و برنامه‌های آن‌ها و ارج نهادن به خدمات و فعالیت‌های عام‌المنفعه سمن‌ها هفته بزرگداشت سازمان‌های مردم نهاد به مدت یک هفته در همدان برگزار می‌شود.

رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد استان‌همدان بابیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد همدان طی ۱۰ سال اخیر از نظر کمی و کیفی رشد خوبی داشته اند، گفت: در حال حاضر در استان‌همدان نزدیک به ۴۰۰ سازمان مردم نهاد دارای مجوز از مراجع ذیصلاح و دارای پروانه فعالیت هستند.

موسوی عنوان کرد: با شکل گیری مجمع استانی سازمانهای مردم نهاد تمامی سمن ها در این نهاد مادر سازماندهی شده اند.

وی با اشاره به برگزاری دومین اجلاس مدیران سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: با مشارکت شهرداری همدان و مجمع سمن‌های استان، دومین اجلاس مدیران عامل سمن‌ها برگزار می‌شود.

رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد استان‌همدان عنوان کرد: این اجلاس باهدف بسط و گسترش همکاری‌ها و تعاملات بین شهرداری همدان و سمن‌ها در امر مشارکت بیشتر سمن‌ها در اداره امور شهر برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به سایر برنامه‌های هفته بزرگداشت سازمان‌های مردم نهاد در همدان گفت: نشست آسیب‌شناسی سمن‌ها، پیاده‌روی خانواده بزرگ تشکل‌ها، برگزاری سه همایش تخصصی از سوی کمیسیون‌های تخصصی مجمع، مینی المپیاد ورزشی در هفت رشته ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان و برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان از اهم برنامه‌های هفته سازمان‌های مردم نهاد در همدان است.

وی یادآور شد: سمن‌ها یکی از پایه‌های توسعه پایدار در هر جامعه‌ای و رکنی مهمی در تقویت مشارکت اجتماعی در کشور هستند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.