دشمن به دنبال قداست زدایی از مفهوم خانواده در ایران است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام اسدالله اسدی بعدازظهر سه نشبه در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات و برنامه های هلال احمر استان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن امروز به دنبال قداست زدایی از مفهوم خانواده است و باید برنامه های ویژه ای برای جلوگیری از  توطئه تدوین کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تنها در برخی نهادها و دستگاه ها دفتر نمایندگی دارند که هلال احمر به عنوان سازمانی که قبل از انقلاب نیز فعالیت داشته، جزء این دستگاه ها است که مهم ترین دلیل راه اندازی حوزه نمایندگی ولی فقیه در دستگاه ها، بعد مردمی آن است. در استان وظیفه ما در قالب سه شورا فرهنگی، احیا امر به معروف و نهی از منکر و شورای اقامه نماز پیگیری می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در سال ۹۷ از ابتدا سال تا امروز شوراهای سه گانه هفت جلسه برگزار کرده اند که در نتیجه آن ۱۲۲ مصوبه در سه موضوع فرهنگی، فریضتین و نماز تصویب شد که قریب به ۹۵ درصد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه فرهنگی ۴ رویکرد را محور فعالیت های خود قرار دادیم که شامل ماموریت فرهنگی مناسبتی، فعالیت های ویژه و خارج از مناسبت که با توجه به شرایط کشور و آسیب شناسی که در هیئت های اندیشه ورز انجام شد، فعال کردن کانون های طلاب به منظور استفاده از ظرفیت طلاب در انتقال معارف دین و اخلاق در ماموریت های بشر دوستانه است.

اسدی خاطر نشان کرد: باید توجه کنیم که در کار فرهنگی، پیوست مذهبی یک لزوم و ضرورت است، به همین دلیل در سال ۹۷ به دنبال این هستیم که در هر شهرستان حداقل یک کانون طلاب فعال داشته باشیم. سومین رویکرد فرهنگی ما، نشریه مهرماه و کتاب ذات دو محصول است که میان دستگاه ها توزیع می شود و آخرین رویکرد نیز سیاست گذاری و نظارت بر فعالیت بخش های مختلف است.

اسدی در خصوص فعالیت های شورا احیای امر به معروف و نهی از منکرابراز کرد رویکرد ما این است که ابتدا عامل به امر معروف باشیم سپس امر کننده به معروف.همچنین ما در شورای اقامه نماز ۱۸ مرکز اداری در استان داریم که شناسایی، آموزش، اعزام و نظارت بر فعالیت های فرهنگی برای اقامه نماز بر عهده آن ها است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.