عملکرد دستگاه ها در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی ارزیابی می شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست معاونین و کارشناسان سیاسی فرمانداری های استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در راستای عدم موازی کاری و پویایی اقدامات دستگاه های اجرایی در استان، برنامه عمل و نمایه تدوین شده که بر مبنای آن برنامه های دستگاه های اجرای برای کاهش آسیب های اجتماعی ارزیابی می شود و محورهای مشخصی نیز در این زمینه برای دانشگاه ها تعیین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: طبق دستور استاندار مقرر است امسال شش خانه جوان در استان افتتاح شود که سه خانه جوان در اراک، ساوه و همچنین خنداب راه اندازی شده و در این راستا با معاون وزیر ورزش و جوانان برای جذب اعتبار تجهیز خانه های جوان در استان رایزنی صورت گرفته است.

حقیقی بیان کرد: طبق قانون، دستگاه‌ ها بایستی یک درصد اعتبارات سالانه خود را صرف حوزه ورزش و جوانان کنند و برای نخستین بار در استان مرکزی ۱۰۰درصد این میزان عملیاتی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین ارزش افزوده تعلق گرفته به حوزه ورزش و جوانان استان امسال بالغ بر ۱۳میلیارد تومان است که در این رابطه پروژه‌هایی هم در ۱۲ شهرستان تعریف شده است.

وی تصریح کرد: کمیته رصد نارضایتی های اجتماعی با هدف چابک سازی مدیریت در سال ۹۷ و آسیب شناسی ضعف های مدیریتی در پاسخگویی به مطالبات مردم تشکیل شده و سند امنیت غذایی استان در اولین کارگروه تخصصی استان مصوب خواهد گردید تا برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی یکی از رویکردها در استان است و در این راستا از زمان مدیریت استاندار جدید سه بانو در استانداری و سه نفر دیگر به عنوان معاون فرماندار منصوب شده اند و در صدد افزایش واگذاری پست ها به بانوان هستیم.

حقیقی اضافه کرد: باتوجه به نیاز تقویت ساختار فرمانداری ها، اضافه شدن یک پست معاونت دیگر در چارت سازمانی آنها انجام شده و در چارت جدید تشکیلات و ساختار فرمانداری ها تعداد معاونین به سه یا دو معاون افزایش پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ابراز داشت: به منظور ایجاد انگیزه و کادرسازی در بدنه استانداری سعی بر این است که مدیران از جمله فرمانداران، معاونین فرمانداران و بخشداران از بدنه سازمانی وزارت کشور که شامل واحدهای تابعه آن ازجمله استانداری، فرمانداری و بخشداری می باشند انتخاب شوند. 

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد فرمانداری ها بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری صورت می گیرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.