جشنواره ملی حاتم با همکاری صمت برگزار می‌شود

به گزارش بازرگانی سایت «تاریخ ما» و به نقل از وزارت صمت، معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان متولی پنج گردهمایی بزرگ مسئولان دولت و مدیران بنگاه های برتر اقتصاد ایران، امروز یکشنبه ٢٥ شهریورماه میزبان جناب آقای محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و  رییس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) بود.

در این جلسه که با حضور جناب آقای قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، جناب آقای سیدمهدی میرصالحی مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی این وزارتخاته، پوریا قلیخان دبیر و سیدقاسم کشفی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره حاتم برگزار شد، پیرامون مباحث مرتبط با همکاری دولت و مجلس در خصوص حمایت از برندهای ملی و تهیه نقشه راه برون رفت واحدهای صنعتی و تولیدی با کمترین هزینه از شرایط نابسامان کنونی بحث و تبادل نظر شد.

علیرضا محجوب به عنوان رئیس جشنواره، عملکرد وزارت صمت و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری را در برگزاری سلسله رویدادهای اخیر و رویکرد تعالی محور آن قابل تحسین دانست و بر مباحث مرتبط با تشویق و الگوسازی  برندهای برگزیده ملی تاکید کرد.

وی عنوان کرد مجلس به عنوان نهاد قانونگذار مکلف است با شناسایی نقاط بهبود قوانین موجود در رفع موانع کسب و کار کوشا باشد و دبیرخانه جشنواره ملی حاتم در ادوار این رویداد توانسته با بررسی های تخصصی و کارشناسی به عنوان بازوی مشورتی بسیار مناسبی در کنار کمیسیون های تخصصی مجلس قرار گیرد.

قبادیان در ادامه به عنوان رییس کمیته علمی جشنواره ملی حاتم و مسئول مستقیم بخش همایش‌ها و کنفرانس‌های وزارت صنعت، اعلام کرد جهت تقویت دبیرخانه جشنواره ملی حاتم از تمامی نهادهای متولی دعوت خواهد شد تا در جلسات تخصصی که تحت نظارت این معاونت و دفتر حمایت از مالکیت صنعتی برگزار خواهد شد حضور پیدا کنند و با تهیه یک نظام جامع مشخص و عملیاتی به ارائه راهکار بپردازند.

او ادامه داد مسیر موفق و صحیحی که از ابتدا در این سلسله رویدادها دنبال شده است می تواند منشا آثار بسیار ارزشمندی باشد که تنها با هم افزایی و نگاه علمی و حضور نخبگان به ثمر خواهد نشست.

سید مهدی میرصالحی مدیر کل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت افزود: با توجه به لزوم شناسایی بنگاه های اقتصادی منتخب کشور که توانسته اند مبانی و الزامات توسعه برند را در سازمان های خود به اجرا بگذارند، این دفتر در سال های اخیر در جهت حمایت از واحدهای صنعتی  و تولیدی با انجام پروژه های ملی به آسیب شناسی و الگوسازی در موضوعات مرتبط با برند و برندآفرینی اقدام کرده است.

ایشان اضافه کرد مبحث آموزش به عنوان رکن بنیادی توسعه در واحدهای صنعتی و اقتصادی همواره در دستور کار این دفتر قرار دارد و با رویکرد ترویج نشان تجاری یا برند در سطح ملی و بین­ المللی تاکنون توانسته ایم در ٣١ استان کشور دوره های آموزشی کاربردی در راستای ارتقاء سطح دانش واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار کنیم.

در این جلسه پوریا قلیخان دبیر جشنواره حاتم به ارائه گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در خصوص اطلاع رسانی رویداد در سطح ملی و ساماندهی کمیته‌های تخصصی تشکیل شده پرداخت و در انتها مصوب شد جلسه شورای سیاستگذاری رویداد با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی، تشکل‌های صنعتی و صنفی و نمایندگان بنگاه‌های برگزیده ملی پس از ایام سوگواری سید و سالار شهدا اباعبدالله الحسین در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ترسیم نقشه راه جشنواره ملی حاتم برگزار شود.

لازم به توضیح است علاقمندان به این رویداد ملی میتوانند آخرین اخبار مراسم را از وب سایت موسسه مطالعات خلیج فارس به آدرس www.persiangulfcorp.com و یا پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال کنید.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.