کیوسک‌های اطلاع رسانی دائمی گردشگری در ورودی ایلام ایجاد شود

به گزارش «تاریخ‌ما»، عبدالمالک شنبه‌زاده در  نشست هماهنگی برای رونق گردشگری شهری در ایلام، اظهار کرد: امروز گردشگری یکی از عوامل توسعه‌ی شهرها به حساب می‌آید و شهر ایلام به عنوان مرکز استان دروازه‌ی عتبات از ظرفیت‌های مناسبی در این زمینه برخوردار است.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری و میراث فرهنگی می‌تواند به رونق گردشگری شهری بینجامد، ادامه داد:  رونق گردشگری شهر به توسعه‌ی اقتصادی خواهد انجامید و با ظرفیت‌های موجود می‌توان این اهداف را محقق کرد.چ

مدیرکل میراث فرهنگی استان، ایجاد و طراحی المان چهارراه صنایع دستی توسط شهرداری از طریق سرمایه گذار، معرفی ایلام به عنوان شهرجهانی گلیم نقش برجسته، رایزنی های لازم جهت همکاری دستگاه‌های مذکور در خصوص تبدیل ساختمان اسکلت شهرداری به پارکینگ طبقانی را از فعالیت‌های اثرگذار در این زمینه دانست و گفت: در صورت همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان در مکانی مناسب موزه باستان‌شناسی را در شهر ایلام ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ شهرداری، شورای شهر و دیگر ارگان های شهرستان با اداره کل میراث فرهنگی موجب پیشبرد هرچه بهتر اهداف سازمان خواهد بود و امید است با توجه به ظرفیت بالقوه شهرستان و حضور گردشگران و با تعامل هرچه بیشتر شاهد معرفی هرچه بیشتر این شهرستان به گردشگران باشیم. راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم گردی و واحدهای اقامتی جهت رفاه حال گردشگران، معرفی پتانسیل‌های گردشگری فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین معرفی صنایع دستی شاخص استان از جمله اهداف پیش روی این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار همکاری شهرداری در  راه‌اندازی  بازارچه سنتی در شهر ایلام شد.

دکتر طالب صادقیان، شهردار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد:صنعت گردشگری در دنیا حرف اول می‌زند و امروز قرار گرفتن استان در مجاورت کشور عراق فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با پیشنهاد ایجاد زیرساخت برای توسعه گردشگری از طریق انعقاد تفاهم نامه با کشور عراق جهت جذب بیشتر گردشگران، گفت: همکاری بین دستگاه‌ها  در خصوص برگزاری برنامه‌های فرهنگی به ویژه در ایام دهه‌ی فجر و نوروز به صورت کوتاه مدت و بلند مدت جهت پر کردن اوقات فراغت در این زمینه تاثیرگذار است.

شهردار ایلام از همکاری برای فراخوان در خصوص ایجاد المان چهارراه صنایع دستی جهت جذب سرمایه گذار و برپایی فروشگاههای صنایع دستی در برنامه های محله محور شهرداری خبر داد و ادامه داد: در صورت همکاری میراث فرهنگی در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران، شهرداری ایلام آماده است در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

عبدالرضا پورخلیل، رییس شورای شهر ایلام نیز در خصوص همکاری ویژه جهت اجرای طرح‌های در دست اقدام میراث فرهنگی و شهرداری اعلام آمادگی کرد.
انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.