دریافت آمار صحیح از جامعه لازمه مقابله با بیماری های واگیردار است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حسن طاهر احمدی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: با مخفی کردن و کتمان مشکلات در حوزه های مختلف به ویژه بهداشت و درمان و بیماری ها، نه تنها وضع بهتر نخواهد شد، بلکه شرایط سخت تر می شود.

وی افزود: با ارائه واقعیت ها و گرفتن اطلاعات صحیح از جامعه بهتر می‌توانیم بیماری‌ها را آسیب شناسی کرده و درصدد درمان آنان برآیم. بیماری اچ آی وی به عنوان مهلک ترین و خطرناک ترین بیماری قرن شناخته شده و تا به امروز هم درمان موثر برای این بیماری پیدا نشده است.

طاهراحمدی با اشاره به تفاوت اچ آی وی و ایدز بیان داشت: متاسفانه این بیماری برعکس خیلی از بیماری های دیگر همه سیستم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. بیش از ۹۰ درصد مبتلایان این بیماری در کشورهای جهان سوم هستند، یعنی جایی که فلاکت و بدبختی و ناآگاهی حرف اول را می‌زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: خوشبختانه آمار کشور در رابطه با این بیماری نسبت به متوسط جهان و استان مرکزی نسبت به متوسط کشور خیلی پایین‌تر است.

وی ادامه داد: با ارزش های دینی و اعتقادی که در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و با رعایت اصول بهداشتی، باید رقم بسیار پایین‌تر از این باشد. این را نباید فراموش کنیم که متاسفانه شیوه انتقال ایدز دارد تغییر می‌کند و آمار انتقال از راه مسائل خلاف اخلاق بیشتر می‌شود که این یک زنگ خطر است، از سوی دیگر به دلایل مختلف این بیماری در بین زنان هم دارد رایج می‌شود.

طاهر احمدی بیان داشت: هم اکنون مرکزی داریم که بانوان آسیب پذیر را تحت مراقبت و پوشش آزمایش های مختلف قرار می دهیم تا بتوانیم از این طریق این بیماری را مهار کنیم و استاندار مرکزی و مسئولین باید کمک کنند تا بتوانیم این مرکز را حفظ کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تزریق های غیربهداشتی که عمدتا در معتادان صورت می‌گیرد، مسائل غیراخلاقی که روز به روز بیشتر می شود و خون های آلوده و انتقال بیماری از طریق مادر به نوزاد را، عمده ترین عوامل ابتلا به بیماری ایدز عنوان کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.