تکمیل ۵۰ درصدی هتل‌های مشهد در دهه اول محرم

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار «تاریخ‌ما» در خصوص اشغال هتل‌های مشهد در ایام محرم اظهار کرد: عمدتا در تابستان و به خصوص ایام پیک تا ۱۵ شهریور که مدارس تعطیل بوده و توریست‌های خارجی و زائرین عرب‌زبان کشورهای همسایه هم مشهد بودند، اشغال ۸۰ تا ۸۵ درصد هتل‌ها را شاهد بودیم و تقریبا شرایط خوبی بود؛ منتها از نیمه دوم شهریور که زائرین عرب کمتر شدند، خلوت بودن هتل‌ها تا حدودی خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آنچه مهم است این‌که عمدتا در ایام محرم به خصوص ۱۰ روز اول محرم که هیئت‌های عزاداری در همه جای کشور مراسم خاص خود را دارند و تقریبا مردمان هر شهری در محل خودشان بیشتر عزاداری و مراسم مذهبی برگزار می‌کنند، مشهد طبق روال سال قبل تقریبا خلوت بوده است‌ و امسال هم تقریبا ما نسبت به تابستان خلوت‌تر هستیم.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی تصریح کرد: در  تاسوعا و عاشورا، موج زائرینی که می‌آیند، تقریبا به شدت تابستان و ایام تعطیل نیست و تا حدودی از ایام دیگر خلوت‌تر است؛ ولی در عین حال اشغال هتل‌ها در حد ۵۰ تا ۵۰ درصد است.

قانعی خاطرنشان کرد: طبق روال سال قبل ما شاهد این بودیم که در این ایام به خصوص دهه اول محرم به دلیل این‌که مراسم عزاداری در خود شهرها، هیئت‌ها و دستگاه‌های مذهبی انجام می‌شود، عمدتا مردم در محله خودشان به عزاداری می‌پردازند و در مشهد هم طبق روال سال قبل آنچه که برداشت کردیم، خلوت بوده است و امسال هم به نظر می‌آید که مانند سال‌های قبل خواهد بود.

وی افزود: در اربعین و ایام شهادت پیامبر(ص) و امام رضا(ع) قطعا شرایط متفاوت است؛ چون آن زمان پیک حضور زائرین در مشهد است و ما از آن ایام در مشهد زمان شلوغ‌تری نداریم و همه هیئت‌های مذهبی و شیعیان، علاقه‌مند به حضور در مشهدند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی عنوان کرد: همچنین تقریبا سه یا چهار روز آخر صفر مشهد خیلی شلوغ می‌شود و چون ایام وفات امام رضا(ع) مصادف با وفات پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) است، این شلوغی خوب و خاص است؛ ولی در ایام تاسوعا و عاشورای سال قبل هم اینطور بوده که حضور زائرین خیلی خودش را نشان نمی‌دهد.
انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.