مطالعه کتب دینی در مدارس جدی‌تر دنبال شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمود عباسی ظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از مجریان طرح پیوند (پیوند مسجد و مدرسه) نواحی یک و ۲ زنجان و تجلیل از مقام‌آوران سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی با تاکید بر اینکه مطالعه کتب دینی در مدارس باید جدی‌تر از گذشته دنبال شود، افزود: این موضوع که اهتمام به دنیا و آخرت باید در کنار هم باشد، موضوع مهمی است که امروز مغفول مانده است.

وی از حضور ۱۷۵ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خبر داد و با اشاره به اینکه طی ماه مبارک رمضان امسال نیز شاهد برگزاری طرح سفیران ضیافت نور با حضور حافظان و قاریان بودیم، تصریح کرد: امروز در ۷۰۰ مدرسه استان زنجان، نماز جماعت اقامه می‌شود، علاوه بر این در برخی مدارس همکاران فرهنگی پیش‌نماز هستند و آموزش و پرورش زنجان به لحاظ کمی، بیشترین نمازگزار را دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه روشنگری دینی از وظایف امامان جمعه در برخی از روزهای ماه در مساجدی که دانش‌آموزان حضور دارند، است، ادامه داد: با همه اقداماتی که تا به امروز در این زمینه انجام شده است، انتظار داریم مساعدت بیشتری از سوی ارگان‌ها در این زمینه صورت گیرد تا اقدامات با قوت بیشتری تداوم یابد.

عباسی با یادآوری اینکه مخاطب‌شناسی، فصاحت و بلاغت روحانیون سبب اشتیاق بیشتر دانش‌آموزان می‌شود، اظهار کرد: اهمیت اقامه نماز در سطح مدارس بر کسی پوشیده نیست، به این منظور ۱۴۰ معلم پایه سوم ابتدایی را برای ترویج نماز در آموزشگاه‌ها آموزش دادیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین حذف معلمان پرورشی در مدارس را شایعه‌ای بیش ندانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این شغل در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اجازه نخواهیم داد پست معاون پرورشی از هیچ مدرسه‌ای حذف شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.