حوزه محتوایی در مداحی ها بیشترین آسیب را در زنجان دارد

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» به آسیب‌شناسی از عزاداری‌ها و مداحی‌ها در سال‌های گذشته در استان زنجان طی سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از اولین قدم‌هایی که در سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان برداشتیم توجه به اهمیت مداحی و بحث شناخت محیط بوده است.

وی با بیان اینکه  از سال ۹۴ تا الان به نسبت به شناخت محیط اقدام کردیم و شناخت محیط الزاماتی دارد، ادامه داد: دایره پژوهشی میدانی ایجاد کردیم و بر اساس آن سلسله نشست‌هایی را داشتیم و مداحی و هیئت‌ها را دنبال کردیم و از مجموعه کارها اطلاعات لازم دریافت شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برخی از آسیب‌هایی که رصد شد شکلی و محتوایی بود و در این میان فرصت‌ها، تهدیدها در محیط خارجی و نقاط قوت و ضعف در محیط داخلی را شناسایی کردیم.

صفی یاری تأکید کرد: درزمینه آسیب شناسی، حوزه محتوایی  با ۶۹ مورد بیشترین آسیب را در زنجان داردو ۳۸ مورد آسیب شکلی در بحث مداحی و عزاداری‌ها شناسایی و احصاء شده است.

وی گفت: میزان شناسایی آسیب  در این دو حوزه نیازمند گام‌های تدریجی و لایه‌ای است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: دستور تشکیل کمیته ویژه برنامه‌ریزی محرم  در زنجان انجام شد و نسبت به آسیب‌شناسی محرم سال گذشته و برنامه‌ریزی متناسب با آن اقدامات لازم انجام‌شده است.

صفی یاری گفت: حضور مبلغین و سخنرانان در محافل فرصتی برای بهره‌برداری فیوضات معنوی و معرفتی است و محور برنامه‌های هیئت‌ها و مساجد امسال منبر و موعظه و همچنین مرثیه سرایی و مداحی ستایشگران اهل‌بیت و شورآفرینی حسینی است.

وی با اشاره به موضوع دریافت‌های مداحان در مجالس عزاداری، افزود: با توجه به هجمه‌های که در شبکه‌های مجازی در حوزه انعکاس دریافت‌های مداحان وجود دارد نگاه نامهربانی بوده که خط اصلی آن از سوی جبهه دشمن، جهت بدبین کردن جوانان به این موضوع گرفته می‌شود .

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.