دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی /احداث مرکز تروما

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، کاظم قائمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: چهار میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان فردوس تزریق شده است.

وی با بیان اینکه مقام عالی وزارت دستور اکید در خصوص استقرار فلوشیپ نازایی به استان خراسان جنوبی تا آبان ماه و آذر ماه سال جاری را داده اند، افزود: مقام عالی وزارت همچنین قبول کرده اند دو نفر سهمیه از متخصصان بومی جوان استان برای تحصیلات وارد دانشگاه شوند و بعد به استان برگردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه تزریق یک نفر فوق تخصص نفرولوژی نیز به استان از دیگر دستاوردهای سفر مقام عالی وزارت به استان بوده است، گفت: در خصوص تاسیس رشته کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت و قبولی اخذ مجوز در رشته های تخصصی چشم پزشکی، پوست و پاتولوژی دستور داده شده است.

اخذ مجوز سه رشته تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

وی با بیان اینکه بیرجند به عنوان یک قطب پزشکی از راه دور پیشنهاد شده است، عنوان کرد: در سال ۹۴ موافقت اصولی دانشکده داروسازی را گرفته ایم و در حال حاضر برای گرفتن حداقل ۲۰ نفر دانشجو دستور لازم داده شده است.

قائمی ادامه داد: وضعیت رشته ارشد فیزیولوژی، باکتری شناسی و نانوتکنولوژی در سطح دانشگاه بیرجند بسیار خوب بود که مقام عالی وزارت در این خصوص دستور داده اند و امیدواریم این سه رشته در سال آینده در دفتر کنکور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مقام عالی وزارت در خصوص رشته کتابداری در شاخصه پزشکی دستور لازم را داده است، بیان کرد: با وجود جاده های استان مرکز تروما برای استان خراسان جنوبی ضروری است.

عملیات اجرایی مرکز تروما طی دو ماه آینده آغاز می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه احداث مرکز تروما برای استان خراسان جنوبی یکی از پروژه‌های مهم استان است، افزود: عملیات ساخت این مرکز از دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ نیرویی از نیروهای بیمارستان امام رضا (ع) اخراج و یا جابجا نخواهد شد، گفت: تا زمانی که مرکز تروما ساخته شود نیروهای این بیمارستان در بیمارستان رازی بیرجند مستقر خواهند شد.

قائمی با بیان اینکه کلینیک بیمارستان امام رضا (ع) به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود، اظهار داشت: جهادگران طی اجرای طرح نوآوران سلامت در رقه شهرستان بشرویه به مدت ۷۵ تا ۹۰ روز در این منطقه مستقر خواهند شد و خدمات پزشکی و دندانپزشکی را به صورت رایگان انجام خواهند داد.

بهره برداری از اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان طی پنج ماه آینده

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان یکی از مناطق محرم  در استان خراسان جنوبی است و راه اندازی اورژانس این منطقه ضروری است، افزود: امیدورایم عملیات ساخت اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان طی پنج ماه آینده به اتمام برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیمارستان دوم شهرستان قاین ردیف بودجه مستقل گرفته است و تنها مشکل آن تعیین مکان احداث این بیمارستان است، گفت: همچنین بیمارستان شهرستان خوسف تا پایان سال ۹۸ و یا سه ماهه اول سال ۹۹ به بهره‌ برداری خواهد رسید.

مردم از خرید داروهای کاذب خودداری کنند

کبری ناصری، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت کمبود دارو در کشور نگران کننده نیست.

وی با بیان اینکه بحث کمبود دارو به نبودن هر ماده دارویی از همان دارو اطلاق می‌شود، افزود: بیمارانی که با کمبود دارو مواجه می شوند و نمی توانند دارویی را پیدا کنند حتما با شماره ۱۴۹۰ تماس بگیرند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: کارشناسان دارویی بر اساس تماس هایی که دریافت می کنند کمبود داروهای مورد نظر را بررسی و اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید بر روی برندهای دارویی خاصی تاکید داشته باشند، عنوان کرد: مردم باید از خرید داروهای کاذب خودداری کنند.

ناصری بیان کرد: برخی مردم با خرید داروهای سرپایی و اضافه مشکلاتی به وجود می آورند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.