ثبت‌نام ۶۷ درصد هیئات مذهبی استان در سامانه طوبی

به  گزارش  خبرنگار  مهر، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری پیش از  ظهر دوشنبه در نشست خبری از ثبت‌نام ۶۷ درصد از هیئات مذهبی استان زنجان در سامانه طوبی تا به امروز خبر داد و با یادآوری اینکه این تعداد هیئت می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند، افزود: طبق آخرین ارزیابی، استان زنجان در فضای ساماندهی مداحان رتبه اول را در کشور داشته و علاوه بر این در ساماندهی تشکل‌های دینی نیز رتبه اول را دارا است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای مطلوب برنامه‌های محرم انجام شده و در همین راستا ستاد ساماندهی شئون مناسبت‌های فرهنگی و دینی نیز جلسات خود را برگزار کرده است، تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی در اجرای برنامه‌های محرم امسال، ایجاد ساز و کار لازم برای ساماندهی و تقویت مناسبت‌های مذهبی است که در این راستا باید نسبت به تقویت هیئت و مداحان اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در اجرای برنامه‌های ماه محرم باید تلاش شود تا روح حماسب عاشورا تقویت شده و خرافات و انحرافات زدوده شود، ادامه داد: خوشبختانه برای محرم امسال برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص مباحث تبلیغی انجام شده است، به طوری که می‌توان گفت در زمینه زیرساختی به موضوع مبلغان و مبلغات توجه شده و در این راستا ۱۵۹۹ مبلغ و مبلغه در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با یادآوری اینکه غنابخشی به مجالس محرم در راستای تعمیق بصیرت و مقابله با تحریفات و انحرافات، از جمله برنامه‌های محرم امسال به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: علاوه بر همه این موارد، مسجدمحوری، قرآن‌محوری و منبرمحوری به عنوان اصول، مورد توجه برنامه‌های ماه محرم است. همچنین انسجام و وحدت حول محور بیانات مقام معظم رهبری نیز در برنامه‌ها گنجانده شده است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های ماه محرم امسال، تقارن ماه محرم با هفته دفاع‌مقدس است که باید از این فرصت در راستای برجسته‌سازی حماسه عاشورا و استمرار اهداف عاشورا در دهه اول محرم استفاده لازم را برد، افزود: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که باید در اجرای برنامه‌های ماه محرم، محتوای برنامه‌ها را به‌عنوان یک اصل در نظر بگیریم و این محتوا می‌تواند در سه بخش منبر، مداح و فضای شهری باشد.

وی با یادآوری اینکه در برنامه‌های ماه محرم امسال، هر هئیت یک کار شاخص در حوزه آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است تا نسبت به رفع مشکلات پیرامون آسیب‌های اجتماعی اقدام کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد مطروحه، پیش‌بینی برگزاری هفت همایش طلایه‌داران تبلیغ در ایام محرم، دشمن‌شناسی و تشریح توطئه‌های دشمنان در برنامه‌های این ماه عزیز و … مدنظر است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.