برگزاری یادواره ها و کنگره شهدا انسجام و وحدت را تحکیم می بخشد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدمهدی مروج الشریعه ظهر دوشنبه در نشست ارائه گزارش عوامل اجرایی کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیان یاد شهدا افتخار خاص می خواهد، اظهار کرد: منشا اثرات خیر و با ارزشی که نکوداشت شهدا دارد برای همه قابل توجه است لذا اعضا باید با شدت و اعتقادی که در فرصت شناسی دارند کارها را نیز با قوت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مسئولین کمیته ها در کنار همه وظایفی که دارند باید با نگاه ویژه تری به مسئله کنگره شهدا بپردازند، افزود: نگاه عمیق و معتقدانه ای که تا کنون مسئولین اجرایی در برگزاری کنگره شهدا داشتند قابل ستایش است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نکوداشت یاد شهدا در امور روزمره تاثیر مثبت می گذارد و باعث می شود با تلاش بیشتری خدمت کنیم، گفت: برگزاری کنگره دو هزار شهید استان باعث انسجام و وحدت بیش از پیش شده است.

وی با بیان اینکه هرچه قدر زودتر بتوانیم بخش مهمی از صحنه های اصلی کنگره شهدا را در زمان پیش رو به انجام برسانیم برای استان و کشور مغتنم خواهد بود، عنوان کرد: برگزاری کنگره شهدا در استان خراسان جنوبی با شرایطی در کشور تقارن زمانی پیدا کرد که چه در مولفه های مثبت و چه در مولفه های منفی اثرات خود را خواهد گذاشت.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه خدمت صادقانه و بی هیچ گونه منت به مردم از مولفه های مثبت در جامعه امروز است، بیان کرد: برگزاری کنگره شهدا یادآوری جدیدی از فرهنگ ایثار و شهادت است و مولفه های مثبت را تشدید خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز اگر کسانی را در داخل داشته باشیم که در مقابل هجمه های دشمن تحت تاثیر قرار گرفته باشند قطعا با برگزاری یادواره های شهدا به سمت مولفه های مثبت هدایت خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در وضع فعلی که به هر دلیلی نیازمند تقویت بنیان های فکری و اجتماعی در اقشار مختلف مردم متناسب با نظام هستیم کنگره و یاد شهدا بهترین مولفه خواهد بود، اظهار داشت: برگزاری یادواره ها و کنگره شهدا انسجام جامعه را تقویت و وحدت جامعه را تحکیم می بخشد.

وی با اشاره به اینکه یاد شهدا در اتحاد و امنیت ملی و همبستگی همه اقشار مختلف موثر است، افزود: شهدا زنده و ناظر هستند لذا باید به صورت خالصانه و بی منت خدمت کنیم و ایثار و فداکاری آن ها را به نسل های بعد انتقال دهیم.

مروج الشریعه با بیان اینکه در شرایط اجتماعی که گاهی نیازمند توجه بیشتری است شهدا به داد ما می رسند، گفت: توسل و تمسک به شهدا رهایی بخش ما از مسیرهای مغشوش است.

وی با اشاره به اینکه راه و یاد شهدا بسیار شفاف و روشن است، عنوان کرد: یکی از مهم ترین بخش هایی که همواره دغدغه آن وجود دارد اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم است چراکه این مهم در هر زمینه ای اثر بخشی بسیار بالایی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید فضایی را که دشمن در آن برای ما جهت خدشه دار کردن انسجام ملی برنامه ریزی می کند با نکوداشت یاد شهدا خنثی کنیم، اظهار داشت: دشمن برای تامین و تولید محتوا باید زحمات زیادی بکشد چراکه فرهنگ غنی اسلام آنچنان سرشار از عقاید معنوی است که هیچ گاه کم نخواهیم آورد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.