آیا شخصیت مریم مَجدَلیه (Mary Magdalene) واقعیت داشته است ؟

با شخصیت مریم مَجدَلیه (Mary Magdalene) بیشتر اشنا شوید

به نظر می رسد از ابتدای تاریخ مسیحیت، اکثر مسیحیان دو «مریم» را گرامی داشته اند: «مریم باکره» و «مریم مجدلیه». اولی را به خاطر به دنیا آوردن یک کودک مقدس (مسیح (ع)) و دومی را به خاطر این که زنی بدکاره بود که به حضرت مسیح (ع) پناه آورد و از گناهان خویش توبه کرد و از جمله یاران نزدیک وی گشت. اما بر پایه تحقیقات BBC بر مبنای اسناد تاریخی، هیچ مدرکی برای اثبات این مدعا وجود ندارد.

کتاب مقدس هرگز از مریم مجدلیه به عنوان یک گناهکار یاد نکرده است. تا آنجایی که از کتاب مقدس استنباط می شود، او یک زن «خوب» بود که با اشک های خود پاهای حضرت مسیح (ع) را شست و با موهای خود آنها را خشک کرد و شاهد رستاخیز عیسی (ع) بود که موضوع بسیار مهمی است.

روزنامه ایندیپندت حتی یک احتمال رادیکال را مطرح می کند: «مریم مجدلیه با حضرت مسیح ازدواج کرد!» بر اساس یک سند مکتوب ۱۵۰۰ ساله به نام «انجیل گم شده» (The Lost Gospel) ادعا می شود که حضرت مسیح (ع) و پاکیزه کننده مورد علاقه پاهایش در حقیقت «آقا و خانم مسیح» شدند و صاحب یک فرزند هم شدند! بر اساس این سند تاریخی، «مریم مقدس» در حقیقت همان «مریم مجدلیه» است و نه مادرِ حضرت مسیح (ع)!

پس چطور این سردرگمی اتفاق افتاده است؟! BBC معتقد است داستان «مریم مجدلیه» با داستان یک مریم دیگر که ذکرش در کتاب مقدس رفته است (خواهر مارتا) و نیز سرگذشت یک زن دیگر که بدکاره و بی نام و نشان بوده است مشتبه و متداخل شده و در نهایت این سردرگمی به وجود آمده است.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها