آیا عیسی مسیح متاهل بود؟

طرفداران فیلم “راز داوینچی” میدانند که در این فیلم شواهدی دال بر ازدواج حضرت عیسی به تصویر کشیده شده که برخی از تاریخدانان هم با آن موافقند. هرچند ما در آن دوره تاریخی نبوده ایم و اطلاعات کافی در آن مورد نداریم ولی آیا عیسی مسیح متاهل بود؟ با تاریخ ما همراه باشید..

 

شواهد چه می گویند؟

یکی از شواهد ” اناجیل غیر رسمی” می باشد که قدمتش به قرن ۶ بعد از میلاد باز میگردد و بر اساس آن عیسی مسیح با مریم مجدلیه ازدواج کرد و بچه دار شدند. به دستور امپراطور کنستانتین تمام اناجیل از بین رفتند و این کتاب تاریخچه زندگی حضرت عیسی، یکی از چهار کتاب انجیل سالم ماند. این کتاب عیسی را به عنوان یک خاخام معرفی کرده و آنها بایستی برای رهبری یک جماعت ازدواج می کردند. مریم مجدلیه کسی بود که بدن عیسی را پس از به صلیب کشیدن غسل داد و اینکار تنها بایستی توسط یکی از زن و مرد متاهل انجام می شد.


آیا شواهد معتبر هستند؟

با وجود اینکه این مدارک مجاب کننده هستند ولی کلیسای انگلیس این مسئله را نمی پذیرد و معتقد است بیشتر شبیه یک داستان افسانه ای ست تا یک حقیقت تاریخی.. که این مخالفت تا حدودی قابل درک است!!! چرا که در صورت اثبات آن، خیلی چیزها تغییر می کند.

البته مدارک دیگری دال بر ازدواج عیسی مسیح وجود دارند_ یک لوح کاغذی (پاپیروس) پیدا شده که نقل قول های عیسی درباره همسرش را نشان می دهد! هرچند این سند ۳۰۰ سال بعد از عیسی به وجود آمده و هنوز اعتبار آن اثبات نشده است، پس نمیتوان با اطمینان گفت که حقیقت دارد. علاوه بر این ازدواج حضرت عیسی و مریم مجدلیه به نظر مبهم می رسد و بسیاری آن را رد کرده اند.

امکان دارد این نوسته ها مربوط به یک رابطه خواهرانه باشد نه یک همسر_کسی که امور خانه را برعهده می گیرد ولی رابطه عاطفی وجود ندارد. اما در هر صورت شواهد مبهم و گیج کننده هستند.


“راز داوینچی” ، آیا حق با دن براون بود؟

وقتی این رمان منتشر شد، مجادلات زیادی بر سر آن رخ داد و به نوعی همچنان در مورد این مسئله پچ پچ هایی به گوش می رسد.. به طور خلاصه داستان درباره دانشمندی ست که به دنبال قتل یک فرد مذهبی ست و در این مسیر به اطلاعات مدفون درباره عیسی مسیح و خانواده اش دست می یابد و متوجه می شود که عیسی مسیح ازدواج کرده بود. زندگینامه تاریخی عیسی که دن براون به عنوان منبع نشان می دهد، به طور دقیق به ازدواج عیسی اشاره نمی کند  و نمیتوان این کلمه را از زبان نویسنده این داستان معروف خواند.


آیا عیسی میتوانست ازدواج کند؟ این به چه معناست؟

خود مسئله ازدواج گناه نیست! پس اگر واقعا ازدواج کرده باشد اعتبار او را زیر سوال نمی برد. بهرحال نظرات در این مورد با هم متفاوت هستند.

درحالی که هیچ شواهد امیدوار کننده ای وجود ندارد که عیسی یک مردم متاهل بوده است، شواهدی هم وجود ندارد که عکس این قضیه را ثابت کند. اگرچه ۲۰۰۰ سال می گذرد و تحقیقات نتوانستند ازدواج او را اثبات کنند، ولی نمیتوانیم قطعا بگوییم مجرد بوده و شواهد را فقط یک سری داستان افسانه ای بشماریم

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها