مذاهب مرموز یونان باستان

این بخش از عقاید یونان قدیم در پرده اى از راز و به کلى مبهم است . یونانیان اعمالى سرى داشتند که به طور خصوصى به افراد خاصى تعلیم مى دادند. مؤ منان به این عقاید از شوق و ذوق دینى خاصى برخوردار بوده اند و در انجام مراسم عبادى خویش اصرار و تعقیب شدیدى داشتند. آنان در هر شرایطى از انجام مراسم و مناسک دینى خود دست بر نمى داشتند.
((این سلسله عقاید را از آن سبب مذهب مستور مى نامیدند که مراسم و آداب آن را باید جز از نوآموزان ، از دیگران مخفى مى داشتند. کاهن روحانى آن جماعت ، نوآموز تازه وارد را به امورى چند رهبرى مى کرد؛ یعنى به آنها تعلیم مى داد که اولا باید با مراسم خاصى همگى به ساحل رفته و در آب دریا مراسم تطهیر و تغسیل را به عمل آورند. از علوم مخفى ، تعلیماتى نهانى در تالارى در بسته تعلیم یابند. بعضى اشیاء مقدسه را زیارت کنند و…))

عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
Behzad

مطالبی را که تا کنون از این سایت دریافت کرده و خوانده ام برای من بسیار جالب و پر محتوا بوده، چرا که تا کنون چنین مطالبی را تا کنون در هیچ جایی ندیده و نخوانده بودم. باور کنید من هر روز و یا لااقل یک روز درمیان حتما به سایت شما سرکی میکشم و مطالب و معلوماتی در خور در ذهن خود جای میدهم.
باز هم تشکر از مطالب بسیار عالی و مفیدتان

امیر

سلام سات خوبی دارین ممنون از اطلاعاتتون