حلقه ی ازدواج ریشه در آیین مهر دارد

همانطور که میدانید پیش از آنکه زرتشت در ایران ترویج پیدا کند، آیین مهر در ایران رواج داشته و تا قرن‌ها مردمان ایران خدای واحد میترا را پرستش می‌کردند. امروزه مورخین متوجه شده اند که حلقه ازدواج که این روزها در تمام کشور‌های جهان رایج است و زن و مرد در هنگام ازدواج آن را به دست هم می‌کنند برگرفته از حلقه ی مهر در آیین مهر است.

عکس Image result for ‫حلقه ازدواج‬‎ %d8%ad%d9%84%d9%82%d9%87-%db%8c-%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%b1%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%87%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af Tarikhema.org
بارز ترین نشانه میترا که ایزد بزرگ این آیین است حلقه مهر بوده بوده که در بیشتر نقشهای بجا مانده از میترا در دست وی دیده میشود . حلقه ای که به وضوح آن را در دست فروهر نیز می بینید.
اساس و پایه میترا و در کل آیین مهر بر مهر ، محبت و پیمان ساخته شده است. و بیشتر از سه هزار سال پیش کسانی که در ایران پیمان زناشویی می بستند آن را به نشانه ی پیروی از میترا به دست می کردند و با اینکار هم ارادت خود را به میترا نشان میدادند هم از او که ایزد مهر و پیمان است یاری می گرفتند تا همیشه بر سر پیمانی که می بندند استوار باشند چرا که میترا پیمان شکنان را دوست ندارد.
امروز مردمتمام دنیا بدون اینکه بدانند یکی از کهنترین رسمهای ایرانی متعلق به میترا را بجا می آورند و افسوس که حتی خود ایرانیها نیز از آن اطلاعی ندارند،غیر از تعداد بسیار بسیار محدود.

پس اینک بیش ار پیش به خود افتخار کنیم و در شناخت بیشتر تاریخ و آیین باستانی کشور عزیز و بزرگمان تلاش کنیم. کشور ما ایران، گذشته ای سرشار از افتخار دارد. همواره از ایرانیان باستان به عنوان افرادی دارای فرهنگ و تفکر یاد شده است. بکوشیم تا این عظمت و درخشش از بین نرود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها