داستان مخالفت‌های پدر حمیرا با خوانندگی و حمایت همسرش از وی

همیشه خواندن داستان زندگی هنرمندان و افراد مشهور کار جالبی است. زندگی هنری حمیرا (پروانه میرافشاری) هم پستی و بلندی‌های بسیاری داشته است. با این حال این روزها تقریبا غیر ممکن است که ایرانی باشیم و برای یک بار هم که شده صدای این بانو به گوشمان نخورده باشد. اما فرایند خواننده شدن او به این سادگی‌ها هم نبوده است. در واقع پدر حمیرا مهم‌ترین فردی بود که مخالف خوانندگی این هنرمند بود.

علت مخالفت پدر حمیرا با خوانندگی او

پدر حمیرا یکی از ملاکان بزرگ در منطقه شمال غربی ایران و صاحب  تعداد زیادی روستا و ملک در این بخش بوده است. همین موضوع سبب شد که این هنرمند از همان زمان کودکی شاهد رفت و آمد هنرمندان بسیاری در خانه‌شان باشد. در نتیجه حمیرا که خود گرایش ذاتی به هنر موسیقی را داشت، تحت تاثیر خواننده‌ها و نوازندگانی که در خانه‎شان رفت و آمد داشتند قرار گرفت و انگیزه برای شروع این کار را پیدا کرد.

البته که او فعالیت‎هایش در زمینه‌ی یادگیری موسیقی را به صورت پنهانی شروع کرد. با پخش شدن آثار این هنرمند در بازار، پدر صدای دخترش را شناخت و تمام آثار موجود از وی را در بازار خریداری کرده و در خانه‌ی خود نگه داشت. پدر حمیرا معتقد بود که خوانندگی در شان خانواده آن‌ها نیست و این افراد دیگر هستند که باید به خانه‌ی آن‌ها برای خوانندگی بیایند نه این که دخترش این کار را انجام دهد.

داستان شروع خوانندگی حمیرا

هنگامی که حمیرا تقریبا ۱۶ ساله بود، با تشویق همسرش که به تازگی از آلمان بازگشته بود (نامی از همسر وی موجود نیست) در یکی از تست‌های شورای رادیو شرکت کرده و موجب شگفتی آن‌ها شد. بعد از مدتی آموزش خوانندگی را با اساتیدی چون علی تجویدی و ملوک ضرابی آغاز کرده و بعد از ۲ سال یک خواننده‌ی حرفه‌ای شد.

مدتی بعد یک سفر اروپایی برای پدر این خواننده خوش صدا پیش می‌آید و حمیرا هم فرصت را مناسب می‌بیند. او با پشتیبانی مادرش فعالیت هنری خود را از سر می‌گیرد و به این ترتیب دومین قطعه از خود را که اثری مشتری بین او و تجویدی بود را به نام « سرگردان» منتشر کرد.

پدرش بعد از سفر اروپایی متوجه فعالیت دوباره دخترش در زمینه موسیقی می‎شود و به همین خاطر او را از خانه بیرون کردن و از ارث محرومش کرد. در این زمان حمیرا از همسرش جدا شده بود و به خانه‌ی پسرعمویش نقل مکان کرد. بعد از این اتفاق او با پرویز یاحقی آشنا شده و با وی ازدواج کرد.

او برای ۸ سال زندگی مشترک خود با این هنرمند را ادامه داد و در این مدت آثار بسیار زیاد و جذابی را منتشر کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت اما بعد از مدتی مشکلاتی در زندگی مشترکشان رخ داد و از یکدیگر جدا شدند.

همسر سوم وی بعد از انقلاب از کار بیکار شده بوده و حمیرا با دخترش هنگامه به کاستاریکا رفته و بعد از مدتی به آمریکا مهاجرت کرد و کارهای هنری خود را از سر گرفت. او هم اکنون در کالیفرنیا اقامت دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها