دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ شوارتز

جادوی فکر بزرگ
نویسنده:دیوید شوارتز
ترجمه :فاطمه غلامی
تایپ شده با کیفیت بالا
۲۵۲ صفحه
فرمت :پی دی اف

دانلود کتاب

قسمتی از متن کتاب:

پنج سال پیش در مورد کار با یک  شرکت ابزارآلات در دیترویت چیز هایی شنیدم. ما در آن زمان در کلیولند زندگی می کردیم. تصمیم گرفتم که به  دقت این  موضوع را مورد بررسی قرار دهم ، امیدوار بودم که بتوانم درآمد بیشتری کسب کنم . عصر روز یکشنبه به اینجا رسیدم ، اما مصاحبه  شغلیم روز دوشنبه بود.

بعد از شام در اتاق هتل نشستم و واقعاً از خودم بیزار بودم. از خودم پرسیدم ” چرا؟، آیا من فقط یک فرد بازنده هستم؟ چرا سعی می کنم شغلی پیدا کنم که فقط بیانگر یک گام کوچک به جلو است؟ ‘

” تا به امروز نمی دانم چه چیزی من را وادار به انجام این کار کرده است ، اما یک کاغذ و قلم برداشتم و نام پنج نفری را نوشتم که چندین سال است آنها را به خوبی می شناسم  و آنها در کسب قدرت و شغل بسیار بالاتر از من بودند. دو نفر از همسایگان سابقم بودند که به مناطق بهتری نقل مکان کرده بودند.. دو نفر دیگر همکارانی بودند که برای آنها کار کرده بودم و نفر آخر یکی از برادر زن هایم بود.

دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ

 

” دوباره ، نمی دانم چه چیزی من را مجبور به انجام این کار کرد – از خودم پرسیدم ، پنج دوستم علاوه بر مشاغل بهتر ، چه چیزی دارند که من ندارم؟ من هوشم را با آنها مقایسه کردم.اما صادقانه هیچ برتری از لحاظ ذهنی نمی دیدم و می توانم صادقانه بگویم که آنها از لحاظ  تحصیلات ، صداقت یا عادات شخصی برتر از من نبودند.

در آخر ” ، من به خصوصیت دیگری برای موفقیت رسیدم که درباره  آن  چیز های زیادی می شنوید: ابتکار. من از پذیرش آن متنفر بودم ، اما مجبور شدم بپذیرم که سوابقم بیانگر این مطلب است که در این زمینه نسبت به آنها در سطح پایینتری قرار دارم.

حدود ساعت ۳ صبح بود ، اما ذهنم به طرز حیرت انگیزی هوشیار بود. برای اولین بار نقطه ضعف هایم را می دیدم. فهمیدم که جلوی خودم را گرفته ام و همیشه در حال تنبیه خودم بوده ام . من خودم را عمیق و عمیقتر مورد بررسی قرار دادم ، و دلیل کمبود ابتکارم را در این یافتم که در درون خود باور نداشتم که بسیار باارزش  هستم.

دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دیوید شوارتز

 

” بقیه شب را آنجا نشستم و فقط به این فکر کردم که از وقتی به خاطر  می آوردم کمبود ایمان به خودم بر من مسلط شده است ، چگونه از ذهنم برای علیه خودم استفاده کرده بود.متوجه شدم که من همیشه به سرزنش خودم در این باره می پرداختم که چرا نتوانستم پیشرفت کنم به جای اینکه به دنبال دلایلی باشم که می توانستم پیشرفت کنم.خودم را دست کم گرفتم. متوجه شدم که این شکسته نفسی در همه کارهایی که انجام داده ام وجود داشت. بعد متوجه شدم  که  تا زمانی که خودم را باور نداشته باشم هیچ کس دیگری به من باور نخواهد داشت.

همان موقع تصمیم گرفتم ، ” من احساس درجه دو بودن دارم،از همین الان خودم را دست کم نخواهم گرفت.

صبح روز بعد هنوز آن اعتماد به نفس را داشتم. در مصاحبه شغلیم اعتماد بنفس نوظهورم را نمایان کردم ،این اولین آزمون بود.قبل از اینکه به مصاحبه بیایم امیدوارم بودم جرات این را داشته باشم که درخواست حقوق ۷۵۰ دلاری و شاید هزار دلاری را بدهم ،که بیشتر از درآمدم از شغل فعلیم بود.اما اکنون که متوجه شدم من یک فرد باارزش هستم آن را به ۳۵۰۰ دلار افزایش دادم، و آنرا به دست آوردم. زیرا بعد از آن شب طولانی که به بررسی خودم  پرداخته بودم چیزهایی را در خودم یافتم  که باعث  شد بسیار باارزشتر شوم.

“در عرض دو سال پس از آن شغل ، من به عنوان فردی که می تواند به راحتی معامله کند شهرت پیدا کردم. سپس وارد رکود شدیم. این باعث می شد که من همچنان از ارزش بیشتری برخوردار شوم زیرا من یکی از بهترین کسبه صنعت بودم. این شرکت مجدداً سازماندهی شد و مقدار قابل توجهی سهام به علاوه حقوق بسیار بیشتر به من تعلق گرفت. “

 

دانلود رایگان کتاب جادوی فکر بزرگ

 

خود را باور کنید و اتفاقات خوب شروع به اتفاق افتادن  می کنند.

ذهن شما یک ” کارخانه افکار ” است. او  یک  کارخانه پرمشغله است ، که افکار بی شماری را در یک روز تولید می کند.

تولید در کارخانه فکر شما تحت مسئولیت دو سرپرست قرار دارد که یکی از آنها را آقای پیروزی و دیگری آقای شکست می خوانیم. آقای پیروزی ساخت افکار مثبت را بر عهده دارد. او متخصص ایجاد دلایلی است که چرا توانایی انجام اینکار را دارید ، چرا برای انجام آن واجد شرایط هستید و چرا موفق میشوید ،است.

سرپرست دیگر ، آقای شکست ، افکار منفی و تحقیرآمیز ایجاد می کند. او متخصص شما در ایجاد دلایلی است که چرا نمی توانید این کار را انجام دهید، چرا  برای انجام این کار ضعیف هستید ، چرا برای انجام این کار  از صلاحیت کافی برخوردار نیستید، می باشد.تخصص وی زمینه ی تولید سلسله افکار “چرا شکست خواهی خورد” است

.آقای پیروزی و آقای شکست به شدت مطیع هستند. آنها بلافاصله به آنچـه به آنها می گویید گوش فرا می دهند . تمام کاری که شما برای سیگنال دادن به یکی از متصدیان امور انجام می دهید این است که آماده فرمانبرداری از آنها شوید.اگر سیگنال مثبت باشد ، آقای پیروزی قدم جلو خواهد گذاشت و به کار خود ادامه خواهد داد. به همین ترتیب ، یک سیگنال منفی آقای شکست را جلو می اندازد.

برای فهم اینکه هریک از این دو سرپرست برای شما چگونه عمل می کنند ، به این مثال توجه کنید. به خود بگویید: “امروز یک روز خسته کننده است.”این سیگنال آقای شکست را فرا می خواند، و او حقایقی برای اینکه ثابت کند حق با شماست را ایجاد می کند. او به شما الهام  می کند که شرایط عادی نیست ، امروز کسب و کارخوب نخواهد بود  ، فروش کاهش می یابد ، دیگران  برتر هستند ، شما ممکن است بیمار شوید ، همسرتان روحیه ای آشفته ای خواهد داشت. آقای شکست فوق العاده کارآمد است. فقط در چند لحظه او شما را فریفته است. قبل از اینکه آگاه باشید روز خسته کننده ای است تبدیل میشود به اینکه چقدر  روز افتضاحی است!

 

کتاب جادوی فکر بزرگ pdf

 

اما به خود بگویید ، “امروز یک روز خوب است” ،به آقای پیروزی سیگنال داده میشود تا وارد عمل شود. او به شما می گوید ، “این یک روز فوق العاده است. هوا دلپذیر است. زنده بودن خوب است. امروز می توانید برخی از کارهای عقب افتاده تان را جبران کنید.” پس روز خوبی است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها