معرفی ارز دیجیتال هگز (hex): ارزی که در زمان بازار منفی رمزارزها به صعود خود ادامه داد!

ارز دیجیتال هگز چیست

نام ارز دیجیتال هگز نامی جدیـد و ناآشنا به نظر می‌رسد. این ناآشنایی به این دلیل است که عمر زیادی از آن نمی‌گذرد. ارز دیجیتال هگز، در سال ۲۰۱۹ به وجود آمد و در این مدت کم، توانست خود را در دنیای پر از رقابت ارزهای دیجیتال مطرح کند. این ارز توسط Richard Heart و بر روی بلاک چـین اتریوم ایجاد شده است.

اگر با سپرده‌های بلند یا کوتاه‌مدت در بانک‌ها آشنایی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید هدف و عملکرد ارز hex را متوجه شوید. ارز دیجیتال هگز، با هدف ایجاد امکانی برای سپرده‌گذاری و دریافت سود از سپرده در دنیای ارزهای دیجیتال به وجود آمد. اگرچه پیش‌تر نیز ارزهای دیگر سازوکار استیکینگ (سپرده گذاری) را ایجاد کرده بودند اما سپرده‌گذاری در این ارز با دیگر پلتفرم‌های ارز دیجیتال متفاوت است.

ارز دیجیتال هگز به طور اختصاصی برای ذخیره ارزش ایجاد شده است. کاربران این ارز می‌توانند سرمایه خود را در قالب توکن هگز وارد پلتفرم هگز کرده و متناسب با زمانی که آن را در پلتفرم نگه می‌دارند، سود دریافت کنند. مدت‌زمان سپرده گذاری می‌تواند از یک روز تا چند سال متغیر باشد و امکان برداشت سرمایه زودتر از موعد مقرر وجود ندارد. سود این سپرده‌گذاری به حساب کاربران واریز خواهد شد. ارز هگز، امکان ایجاد سپرده‌های بلند و کوتاه‌مدت را بدون دخالت بانک‌ها و موسسات مالی به وجود آورده است.

در سال اول ایجاد هگز، این ارز به طور رایگان و در قالب ایردراپ به هولدرهای رمز ارز بیت کوین تعلق می‌گرفت. پس از آن، بقیه توکن‌های هگز، به کسانی که سپرده‌های فعال در پلتفرم هگز داشتند اختصاص داده شد.

 

آینده ارز هگز چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

آینده ارز هگز

این ارز صعودی چشمگیر را از ابتدای کار خود تا کنون به نمایش گذاشته است و برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، این سوال را به وجود آورده است که آینده ارز هگز چگونه خواهد شد؟

در حال حاضر، توکن هگز ارزشی در حدود ۰.۲۵ دلار دارد و در وب‌سایت کوین مارکت کپ، ۲۰۱ امین ارز از نظر حجم بازار است. افراد زیادی اقدام به پیش‌بینی روند قیمتی ارزهای دیجیتال می‌‌کنند اما این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ پیش‌بینی نمی‌تواند صددرصد درست باشد پس قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال، تحقیقات خودتان را انجام دهید و با آن میزان پولی وارد سرمایه‌گذاری شوید که از دست دادن آن آسیب جبران‌ناپذیری به زندگی‌تان وارد نکند.

در ادامه، تحلیل برخی از کارشناسان در مورد آینده ارز دیجیتال هگز را مرور می‌کنیم:

میخائیل کارخالوف (Mikhail Karkhalev) تحلیل‌گر وب‌سایت Capital.com می‌گوید:

“باتوجه‌به اینکه تمایل به حذف واسطه‌ها در امور مالی روزبه‌روز در میان مردم افزایش می‌یابد، می‌توان آینده روشنی برای هگز متصور بود. با توجه به قابلیت هگز برای برقراری تراکنش‌های مستقیم و همتا به همتا Peer to Peer و همچنین امکان سپرده گذاری در این پلتفرم، مردم می‌توانند بدون گیرافتادن در یک طرح پانزی، سود خوبی از سپرده‌گذاری خود کسب کنند.”

او معتقد است، روش استیکینگ، یکی از بهترین روش‌ها برای کسب سود از سرمایه‌ای است که تا مدتی به آن احتیاج ندارید. اما ریسک هک شدن قراردادهای هوشمند و یا حمله به پلتفرم را نیز باید در کنار سود بالایی که به دست می‌آید مورد توجه قرار داد.

هگز، بعنوان اولین پلتفرم ارز دیجیتال برای گرفتن سود از سپرده شناخته می‌شود و همین مورد، آن را به یک رمزارز انقلابی تبدیل کرده است. پیش‌بینی مبتنی بر الگوریتم وب‌سایت  Wallet Investor، حرکتی مثبت و صعودی را با توجه به داده‌های قیمتی گذشته برای هگز نشان می‌دهد.

 Gov Capital یکی دیگر از وب‌سایت‌های پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال است. این وب‌سایت نیز پیش‌بینی مبتنی بر الگوریتم خود را برای هگز ارائه داده است. در این پیش‌بینی، ارزش هگز تا یک سال آینده می‌تواند تا ۰.۷۲۲ دلار و تا ۵ سال آینده تا سقف ۵.۶۶ دلار افزایش پیدا کند.

 

پیش‌بینی قیمت هگز در سال ۲۰۲۲

برخی از تحلیل‌گران معتقدند اگر روند صعودی ادامه داشته باشد، ارز دیجیتال هگز می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۲ به قیمت ۲ دلار برسد. آن‌ها می‌گویند در نیمه اول سال ۲۰۲۲ شاهد رشد سریع رمز ارز هگز تا ۳ دلار خواهیم بود. پس از آن، این روند کند شده و می‌تواند تا ۲ دلار اصلاح قیمتی داشته باشد.

اگرچه دستیابی به این اعداد برای هگز کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد اما اگر هگز بتواند پلتفرم خود را ارتقا داده و مغلوب دیگر رقیبانش نشود؛ مسیر همواری را برای رشد قیمت خود پیش رو خواهد داشت.

 

 تحلیل ارز هگز

 پلتفرم هگز، بر بلاک چـین اتریوم بنا شده و از قراردادهای هوشمند برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت سود به سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند. حضور بر پلتفرم اتریوم به این معناست که میزان امنیت هگز را می‌توان با امنیت اتریوم در یک سطح دانست. هگز از الگوریتم‌های CoinFabrik و Chainsecurity نیز برای تامین امنیت خود استفاده می‌کند. اما همچنان بحث‌هایی بر سر امنیت این ارز دیجیتال و حتی صداقت بنیان‌گذاران آن وجود دارد.

اتهاماتی علیه هگز مبنی بر کلاهبرداری و پانزی بودن کل پروژه مطرح شده است. تیم هگز در وب‌سایت خود به این اتهامات پاسخ داده است اما همچنان برخی معتقدند که ارز دیجیتال هگز می‌تواند یک طرح کلاهبرداری باشد؛ بنابراین، پیش از تصمیم به سرمایه‌گذاری در آن، تحقیقات کاملی راجع به این ارز و تیم توسعه‌دهنده‌اش انجام دهید.

در چارت قیمتی ارز دیجیتال هگز در سال ۲۰۲۱، می‌بینیم که پس از صعود به قیمت ۰.۵۳ دلار، شاهد یک ریزش تا قیمت ۰.۱۳ دلار بودیم و سپس با موج جدیدی از حرکت صعودی روبه‌رو شدیم. اگر این حرکت ادامه پیدا کند، می‌توان امیدوار بود که قیمت ارز دیجیتال هگز، حداقل تا سقف قبلی خود یعنی تا ۰.۵۳ دلار افزایش پیدا کرده و سپس آن را رد کند.

 

 خرید ارز دیجیتال هگز از صرافی ایرانی

خرید هگز

تا چندی پیش، امکان خرید ارزهای دیجیتال جدید در صرافی‌های ایرانی وجود نداشت. آن‌ها با تاخیر زیادی ارزهای جدید را لیست می‌کردند و عملا فرصت سرمایه‌گذاری در ارزهای نوپا و آینده‌دار از ایرانیان سلب می‌شد. اما امروزه، صرافی‌های ایرانی همتای رقبای خارجی خود، ارزهای دیجیتال جدید و آینده‌دار را به کاربرانشان ارائه می‌دهند.

ارز دیجیتال هگز نیز که ارزی جدید و نوپا به شمار می‌آید، در صرافی آنلاین ارزپایا حضور دارد. صرافی ارزپایا، با کمترین نرخ کارمزد در بین دیگر صرافی‌های ایرانی، امکان خرید ارز دیجیتال هگز با ریال و تتر در ایران را فراهم کرده است. شما می‌توانید با ورود به وب‌سایت این صرافی به آدرس https://arzpaya.com نسبت به خرید ارز دیجیتال هگز اقدام کنید.

برای این کار، فقط کافی است مراحل احراز هویت را گذرانده و اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید. سپس می‌توانید به‌راحتی و با برداشت مبلغ مورد نظر از حساب بانکی‌تان، ارزهای دیجیتال متنوع از جمله ارز هگز را خریداری کرده و در بازار پرهیجان ارزهای دیجیتال سهیم شوید.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
عطیه کریمی

من که رو این ارز خیلی حساب کردم امیدوارم اونقدری که مدنظرمه سود بده تا آخر امسال.