۱۰ راز برای بی‌نیازی از تعمیر لباسشویی ال جی

کمپانی بزرگ LG در کشور کـره جنوبی قرار دارد. این کمپانی در صنایع محتافی فعالیت داشته که در هر زمینه به شهرت جهانی رسیده است. کیفیتِ طراحی و ساخت محصولات ال جی در سطح جهانی اثبات شده است. زمانی که یک دستگاه لباسشویی تهیه می‌کنید، بسته به کیفیت و اصالت برند آن، امکان دارد روزی به یک تعمیرکار نیازمند شوید.

می‌دانیم که ماشین لباسشویی ال جی یکی از بهترین برندهای موجود برای لباسشویی در بازار است. اما؛ حتی برترین برندها از دست کاربران بی‌ملاحظه یا ناآگاه در امان نیست.

ماشین لباسشویی مثل هر لوازم یا حتی موجود زنده‌ای، عمر محدودی دارد و قرار نیست جاودانه بماند! اگر شما به ۱۰ راز نگهداری از این دستگاه دقت و عمل کنید؛ ممکن است هیچ روزی طی عمر مفید دستگاه به نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی نیاز پیدا نکنید.

تنها با دانستن ۱۰ راز سرویس لباسشویی ال جی را خودتان انجام دهید!

این ۱۰راز و نکته‌ی طلایی آنقدر ساده هستند، که ممکن است در معرض نادیده گرفتن شما قرار گیرد و دیر یا زود با آسیب های سطحی و عمقی که همراه با هزینه (هر چند کم) هستن، روبه رو شوید. بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تنها با بکارگیری ۱۰نکته‌ی زیر از تعمیر ماشین لباسشویی LG بی نیاز شوید و دستگاه خود را بیمه کنید.

۱- یک نصب اصولی یک عمر خیال راحت

برای نصب و راه اندازی اصولی از یک نصاب کمک بگیرید. تراز نبودن لباسشویی، قرار دادن آن در کنار سینک ظرفشویی یا داخل حمام و سایر محیط های مرطوب، آسیب‌‌هایی به دستگاه وارد می‌کند که بعد از مدت کوتاهی از خرید و استفاده به تعمیرکار نیاز پیدا می‌کنید.

۲- چقدر لباس داخل آبکش می‌ریزید؟

در زمان ریختن لباس داخل درام، توجه کنید که جیب‌ها خالی باشند. لباس‌های زیپ دار را ببندید و برعکس کنید. همینطور لباس‌های کوچک مانند: جوراب یا لباس زیر را در یک توری مخصوص بیندازید. چرا که امکان عبور این تکه‌ها از لاستیک دور درب و وارد شدن به مسیر تخلیه وجود دارد. آسیب دیدن یا انسداد مسیر تخلیه، حتی پارگی لاستیک دور درب از جمله مواردی است که با رعایت نکردن این نکته شما را به نمایندگی لباسشویی ال جی محتاج می‌کند.

۳- آیا از ظرفیت لباسشویی خود خبر دارید؟

به ظرفیت ماشین لباسشویی دقت کنید. بیشتر از حد مشخص، آن را پر نکنید و حتی از شستن پتو و روفرشی داخل لباسشویی ال جی درب از جلو خودداری کنید. هزینه‌ی سنگینی که در اثر آسیب شستشوی پتو برای لباسشویی رقم خورده می‌شود، در برابر مبلغ ناچیزی که برای شستشوی پتو به خشکشویی می‌پردازید، هیچ است.

۴- چقدر پودر یا مایع می‌ریزید؟

شوینده‌ی بیشتر به معنای تمیزی بیشتر نیست. مواد شیمایی بیش از حد به دستگاه آسیب می‌رساند و همینطور لباس‌های شما لکه دار و سفیدک زده می‌شود. مقدار استاندارد شوینده یا پودر روی پاکت یا ظرف مواد شوینده نوشته شده است. حتی برای شستن پرده یا کتانی در لباسشویی باید از حد استاندارد کمتر بریزید.

۵-می‌دانید چه لباسی را با چه برنامه‌ای بشویید؟

این مورد از آگاهی‌های اولیه برای استفاده‌ی اصولی از ماشین لباسشویی ال جی می باشد. حتما یک دفترچه راهنما همراه با دستگاه به شما داده می‌شود که سیر تا پیاز آن در دفترچه گفته شده است. لباس‌های نخی، پنبه‌ای و کتان با برنامه مخصوص خود مانند Cotton شستشو دهید. لباس‌های پشمی و کاموایی را با برنامه Wool. پس هر برنامه متناسب با میزان کثیفی و جنس لباس تنظیم شود.

۶- ولوم یا سلکتور انتخاب برنامه حساس است!

معمولا لباسشویی های ال جی یک سلکتور یا ولوم دارند که برای انتخاب برنامه آن را در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانید. هیچوقت آن را درخلاف جهت نچرخانید. چون با اینکار چرخ دنده‌های آن شکسته می‌شود و به طور کلی سلکتور خراب خواهد شد.

۷-دمای آب تنظیم شده چقدر است؟

۶۰ درجه! چه خبر است؟ درست است که لباسشویی های جدید امکان شستشو با دمای آب ۶۰ درجه دارند. ولی استفاده‌ی مداوم از برنامه‌هایی با چنین دمای بالایی عمر دستگاه را به شدن پایین می‌آورد. همینطور با دیدن قبض برق متوجه مصورف بالای انرژیب خواهید شد. تنها در زمان های اضطراری از چنین برنامه‌هایی استفاده کنید.

۸- با دستان خودتان قارچ و باکتری پرورش ندهید!

بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی و خارج کردن لباس‌ها با یک دستمال خشک لاستیک درب را خشک کنید و درب را باز بگذارید. رطوبت محل تکثیر قارچ‌ها و باکتری‌هایی است که بعد از مدتی باعث انتشار بوی بد و کثیف شدن دستگاه می‌شود.

۹-سرویس لباسشویی ال جی را خودتان انجام دهید:

جرم ریزون ماشین لباسشویی هر شش ماه یکبار! پودر یا مایع جرمگیر با کیفیت ماشین لباسشویی را از دکتر تعمیر تهیه کنید و هر شش ماه یکبار با برنامه‌ای مثل Tub Clean یا Cotton لباسشویی را به طور خالی (بدون لباس) شستشو دهید. اینکار از جرمگیری دیگ و اجزای آن جلوگیری می‌کند. از عواقب جرم و رسوب زیاد دیگ؛ شکسته شدن سه نظام و آسیب دیدن دیگ ماشین لباسشویی بوده که هزینه تعمیر بالایی دارد.

۱۰-تمیز کردن فیلترهای ورودی و خروجی آب فراموش نشود!

سرویس لباسشویی ال جی با تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه

فیلترهای ورودی یک تک توری کوچک بوده که در مسیر اتصال شلنگ ورودی به شیربرقی ماشین لباسشویی است. این فیلتر رسوبات آب منزل شما را در حد امکان می‌گیرد. اگر سختی و جرم آب منطقه یا منزل شما خیلی زیاد است؛ از فیلترهای آب ماشین لباسشویی استفاده کنید. این فیلتر را می توانید با قیمتی باور نکردنی از دکتر تعمیر تهیه کنید. اما اگر سختی آب منطقه شما نرمال باشد؛ می‌توانید با باز کردن شلنگ و خارج کردن فیلتر؛ آن را با آب داغ شستشو دهید و بعد از تمیز کردن در جای خود قرار دهید. فیلتر خروجی آب در مسیر تخلیه قرار دارد. به آن فیلتر پمپ تخلیه گفته می‌شود. برای دسترسی به این فیلتر؛ دریچه‌ی پایین لباسشویی در سمت راست را باز کنید و فیلتر را تمیز کنید. اگر سکه، سنجاق یا هر اشیائی که حین شستشو با لباس‌هایتان در دستگاه قرار گرفته باشد؛ می توانید اینجا پیدایشان کنید. بعد از شستشوی فیلتر آن را مانند قبل در جای خود قرار دهید.

منبع: doctor-tamir.com

عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
اکبر مراغه ای
امتیاز :
     

با تشکر، مطلب مفیدی بود 🙏🙏

Narjes
امتیاز :
     

Mofid bod 👍🏼

صدیقه یاوری

چه مطلب فوق العاده‌ای واقعا عالی بود و خیلی وقت بود در اینترنت چنین مطلب مفیدی نخوانده بودم. چند وقت پیش با ما تماس گرفتند برای سرویس ماشین لباسشویی ال جی اما بیرون بودم و نتوانستم ب درستی صحبت کنم. تا اینکه به دنبال آن شماره بودم تا برای سرویس ماشین لباسشویی بیایند. به صورت اتفاقی با شماره‌ی ۰۲۱۴۷۶۳۹ تماس گرفتم و ایشان گفتند اگر لباسشویی شما مشکلی ندارد نیازی به پرداخت هزینه و سرویس نیست و خودتان می توانید هر از چند گاهی با رعایت یک سری نکات آن را سرویس کنید. سپس این متن را معرفی کردند. آنجا… مطالعه بیشتر »