گردش در برج آزادی تهران

میدان آزادی که قبلا با نام میدان شهیاد شناخته می‌شد، میدانی سرسبز و بزرگ در شهر تهران، پایتخت ایران است. این سازه در سال ۱۳۵۰ هجری شمسی و در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی در غرب تهران، در زمینی به مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع بنا شد. ارتفاع این بنا از سطح زمین ۴۵ متر است. این میدان بزرگترین میدان تهران و دومین میدان بزرگ در کشور پهناور ایران است. مسافران زیادی در تعطیلات بلیط ارزان اهواز تهران یا بلیطی از هر مبدا دیگر به مقصد تهران را می‌خرند تا از این برج تاریخی بازدید داشته باشند. در ادامه این بلاگ نگاهی کلی به زیبایی‌های گردشگری این مکان مشهور می اندازیم.

میدان آزادی نماد شهر تهران

اولین نامی که به این میدان با برج سفید مرمرین در مرکز آن اختصاص دادند، دروازه ی کـوروش بود. این میدان پرشکوه و عظیم، معماری بی نظیری هم دارد که آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی تهران تبدیل کرده است. آقای حسین امانت که در مسابقه ی بین المللی طراحی بناهای تاریخی برنده شد، طراح و معمار برج آزادی است که در وسط این میدان قرار دارد.

ساخت این برج به دستور آخرین شاه دوره ی پهلوی در دهه ی ۱۹۶۰ میلادی آغاز شد و پس از انقلاب اسـلامی ایران، برج آزادی نام گرفت. معماری این بنا الهام گرفته از سه دوره ساسـانیان ،هخامنشـیان و اسـلامی است و به نوعی تلفیقی از هنر و معماری ایرانیان از گذشته تا به امروز است. در مصاحبه ای با حسین امانت، نظر او در این باره به طور خلاصه چنین بود که این بنا از سطح زمین شروع شده و به سمت آسمان می‌رود و این بدان معناست که ایران باید پیشرفت کند و به درجات عالیه در همه زمینه‌ها برسد.

جاذبه‌های گردشگری میدان آزادی

میدان آزادی تهران جاذبه‌های مختلفی دارد که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید. برای لذت از گردش در برج آزادی به چند ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

موزه

در زیر طاق این برج راهی برای دسترسی به بالای آن وجود دارد. این مسیر تا زیر زمین هم ادامه می‌یابد و به موزه می‌رسد. ویترین‌های موزه موقعیت استراتژیکی دارند. نور کم و ملایمی از بالا به اشیا قیمتی می‌تابد که زیبایی آن را دوچندان می کند. این اشیا شامل قطعات طلا، مینا کاری و سرامیک‌های نقاشی شده یا مرمرین است. اگر روزی به تهران سفر کردید، می‌توانید علاوه بر دیدن از برج و میدان آزادی از دیدن اشیا قیمتی و قدیمی این موزه هم لذت ببرید.

ویژگی‌های داخلی برج

این برج دو آسانسور دارد که هر کدام تا ارتفاع خاصی بالا می روند و در پشت بام این برج شما منظره ی فوقالعاده و ۳۶۰ درجه از تهران، پرجمعیت ترین شهر ایران را دارید. هر طبقه از این برج ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. مثلا در سقف طبقه ی دوم، گنبد رو به آسمان برج دیده می‌شود که نور خورشید در روز از آن به بیرون می‌تابد و به نوعی نور طبقه ی دوم و سوم از طریق شکاف های این گنبد تامین می‌شود.

معماری و شکل ظاهری پنجره های طبقه ی سوم مانند بادگیر‌های قدیمی است. در آخر به سراغ بام این برج دیدنی می‌رویم که با کاشی های فیروزه ای رنگ پوشیده شده است و حس و حال مساجد و مکان‌های مذهبی قدیمی را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. از دیگر مکان های دیدنی و امکانات این برج می‌توان به تالار آیینه، نگارخانه بوستان، تالار کهن و سالن مولتی ویژن اشاره کرد.

بهترین اقامتگاه‌های نزدیک برج آزادی

در سفرتان به تهران رزرو اقامتگاه مناسب را جدی بگیرید. اگر هتل یا مسافرخانه خوبی را انتخاب نکنبد، احتمالا لذتی از سفر نمی‌برید.

هتل کوثر

هتل‌ها و مسافر‌خانه‌های زیادی در تهران برای اقامت وجود دارند. یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت به هنگام سفر به تهران، هتل کوثر تهران است.

این هتل در مرکز تهران واقع شده است و دسترسی خوبی برای کسانی که از وسائط حمل و نقل عمومی برای دیدن مکان‌های مختلف تهران استفاده می‌کنند، دارد. این هتل پنج طبقه و ۹۵ اتاق برای اقامت و پذیرایی مسافران و گردشگران از مناطق مختلف ایران و جهان دارد. پس اگر روزی از سایت ما بلیط خریداری کرده و به تهران سفر کردید، هتل کوثر تهران می‌تواند یکی از گزینه‌های مد نظر شما باشد.

هتل اسپیناس پالاس

هتل اسپیناس پالاس از گران ترین هتل‌های ایران در منطقه شمال تهران است. این هتل لوکس به دلیل امکانات فراوان و موقعیت جغرافیایی مناسب پذیرای بسیاری از مسافران خارجی است.

این هتل پنج ستاره دارای امکاناتی همچون کافه، رستوران ،سالن ماساژ و سالن گردهمایی است. این هتل دارای ۴۰۰ اتاق و لابی مجهز است. این هتل بیست و یک طبقه به دلیل ارتفاع و شکوهش به مکانی نمادین در شمال تهران تبدیل شده است. امیدوارم که محتوای این بلاگ در هنگام سفر به تهران بتواند تا حدودی راهنمای شما باشد و به شما در تصمیم گیری‌هایتان کمک کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها