۵ موزه معروف که نباید آنها را در تور مشهد از دست بدهید

رزرو یکی از انواع تور مشهد می ‌تواند فرصتی را فراهم کند تا هم به زیارت بپردازید و هم از یکی از شهرهای تاریخی و مهم ایران دیدن کنید. جاهای تاریخی و دیدنی شهر مشهد فراوان هستند. آرامگاه فردوسـی، شاعر بزرگ پارسی و آرامگاه نادر شاه افشار در تمام جهان شهرت دارند. بسیاری از گردشگران خارجی، مشهد را برای تفریح و ایرانگردی خود انتخاب می کنند.

مشهد، دومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در شمال شرقی کشور و در نزدیکی مرزهای ترکمنستان و افغانستان قرار دارد. زیباترین جاذبه ییلاقی در مشهد، منطقه طرقبه و شاندیز است که تماشایی و مثال زدنی می باشد. آب و هوای طرقبه و نواحی اطراف آن به اندازه‌ ای مطبوع و دلپذیر است که برخی از بزرگترین هتل های مشهد در اینجا ساخته شده است. طرقبه یک منطقه بزرگ به شمار می رود که در امتداد جاده ابریشم به سمت شرق واقع شده و اهمیت تجاری این منطقه را در دوران گذشته مشخص می کند.

وقتی با تور مشهد سفر کنید جاهای دیدنی زیادی در این شهر زیبا وجود دارد که می‌توانید برای بازدید از آنها برنامه‌ریزی داشته باشید. معروف ترین موزه های مشهد، مکان هایی هستند که شما را به دوران گذشته تاریخ می برند. با ما همراه باشید تا شما را با ۵ تا از موزه های معروف مشهد آشنا کنیم که در نوع خود دیدنی و تماشایی هستند.

این ۵ موزه تاریخی زیبا را با تور مشهد از نزدیک ببینید

۱- موزه علوم زمین

یکی از معروف ترین موزه های مشهد که حتماً توصیه می کنیم آن را در سفر به این شهر زیبا از نزدیک ببینید، موزه علوم زمین مشهد نام دارد. اکثر مسافرانی که در تور مشهد شرکت می کنند نسبت به بازدید از این موزه منحصر به فرد توجه کمتری دارند، چون سلیقه و علاقه خاصی را طلب می‌کند.

در موزه علوم زمین مشهد، پدیده های زمین شناسی، طبیعت و محیط زیست آثار متنوعی را می توانید از نزدیک تماشا کنید. این موزه در واقع یک پارک علمی بزرگ است که هم برای کودکان و نوجوانان و هم برای بزرگسالان جذاب می باشد.

در موزه علوم زمین مشهد می توانید فسیل های جمع آوری شده از دایناسورها و گیاهان ماقبل تاریخ را ببینید؛ از سنگهای قیمتی دیدن کنید و با تاریخ زمین آشنا شوید. در پارک  موزه علوم زمین مشهد، بخش های آموزشی مختلفی وجود دارد که تمام پدیده های زمین شناسی را برای شما شرح می دهد. پیشنهاد می کنیم زمان مناسب را برای بازدید از این موزه مشهد اختصاص دهید و یک ماجراجویی خاطره انگیز را برای خود و فرزندانتان رقم بزنید!

۲- موزه آب در مشهد

یکی دیگر از معروف ترین موزه های مشهد که یک مکان تاریخی و تماشایی است، موزه آب نام دارد. هدف از راه اندازی این موزه، ارزش گذاری به روش های صرفه جویی در آب و شناساندن مشکلات کم آبی در مناطق خشک و کویری استان خراسان بوده است.

اگر تور مشهد را رزرو کنید می توانید در موزه آب مشهد با انواع روش های تامین آب در تاریخ گذشته آشنا شوید؛ وسایل و لوازم مرتبط با این فعالیت را نیز از نزدیک ببینید. آشنایی با قنات، آب انبار، سد و انواع روش های آبیاری قدیمی در دوران گذشته، در این سرزمین در موزه آب به نمایش گذاشته شده است.

معروف ترین هتل های مشهد که در نزدیکی موزه آب قرار دارند عبارتند از: هتل الماس ۲ مشهد؛ هتل هما ۲ مشهد؛ هتل هما ۱ مشهد؛ هتل میامی مشهد؛ هتل تارا مشهد؛ هتل آپارتمان آرمان مشهد؛ هتل پردیسان مشهد؛ هتل آپارتمان یاسین مشهد. به راحتی می توانید با اقامت در یکی از این هتل ها، دسترسی آسان به موزه آب داشته باشید.

۳- موزه مردم شناسی

یکی دیگر از معروف ترین موزه های مشهد که تماشای آن برای شما جذاب خواهد بود موزه ای است که در آنجا می توانید با زندگی، شغل و حرفه مردم خراسان در دوران گذشته آشنا شوید. به جرأت می توانیم بگوییم بازدید از این موزه، شما را به بنا و معماری های دوران تیموریان باز می گرداند. برای رسیدن به این موزه می توانید در کیلومتر ۱۰، از مشهد به سمت شاندیز حرکت کنید. با رزرو تور مشهد حتماً برنامه ای را برای بازدید از موزه مردم شناسی اختصاص دهید.

۴- موزه نادری مشهد

ساکن هر کدام از شهرهای ایران که باشید با رزرو تور مشهد هوایی و تور مشهد زمینی به راحتی می توانید از اقامت خود لذت ببرید و از موزه نادری مشهد دیدن کنید. موزه نادری، درست در مکان آرامگاه نادر شاه افشار واقع شده است. در این موزه شما می توانید انواع سلاح های جنگی، نسخه های خطی، سکه، اشیای قدیمی و گرانبها، ظروف قدیمی، لوازم و وسایل جنگ، سوارکاری غیره را از نزدیک تماشا ‌کنید. در موزه نادری مشهد، آثاری از دوران افشاریه تا صفویه قاجاریه و دوران معاصر نگهداری می شود.

۵- موزه آستان قدس رضوی

یکی دیگر از بهترین موزه های مشهد که به شما پیشنهاد می دهیم، موزه آستان قدس رضوی نام دارد. در این موزه، اشیا و آثار گرانبها و ارزشمندی نگهداری می شود که هر کدام ریشه در یکی از مفاهیم ملی و ایرانی دارد.

اکثر اشیای ارزشمندی که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شوند، از طرف علاقه مندان به حضرت امام رضا علیه السلام به موزه اهدا شده است. گنجینه های با ارزش، مجموعه بسیار زیبا از فرش های گرانبها، مدال طلا از سوی ورزشکاران، آثار هنری، انواع مجموعه های ارزشمند تمبر از دوران گذشته، انواع سکه های قدیمی و ارزشمند و بسیاری موارد دیگر در این موزه بزرگ وجود دارد. اگر تور مشهد را رزرو کردید، حتماً یک روز را به بازدید از تمام قسمت های این موزه بی‌نظیر اختصاص دهید.

تور مشهد را از تیناسفر بخواهید

آژانس گردشگری تینا سفر، مجری برگزاری تورهای ایرانگردی است و کامل ترین خدمات را برای انواع تور مشهد زمینی و هوایی ارائه می دهد. چنانچه تمایل دارید از لحظات اقامت در مشهد لذت ببرید، به زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام بروید و از تمام جاذبه های گردشگری مشهد دیدن کنید، پیشنهاد می دهیم با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

با مراجعه به وب سایت تیناسفر به آدرس tinasafar.com می ‌توانید اطلاعات کاملی از شرایط برگزاری پکیج تور مشهد و رزرو هتل های مشهد به دست بیاورید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها