خواص تخم مرغ برای سلامتی

اگرچه کمی عجیب و خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما تخم مرغ یک نوع ماده غذایی شگفت انگیز است که برای افراد در رده‌های سنی مختلف، فوائد منحصر به فردی دارد. با مصرف این ماده غذایی بدن بسیاری از املاح و پروتئین‌های ضروری را دریافت خواهد کرد که برای حفظ سلامتی مفید هستند. جالب است بدانید که سفیده و زرده تخم مرغ هر یک دارای فوائد خاصی هستند که برای انسان از سنین نوزادی تا زمان پیری مفید خواهد بود، بنابراین حذف این نوع از ماده غذایی پروتئینی از برنامه غذایی خانواده به‌هیچ وجه جایز نیست. اگر تا به امروز نسبت به مصرف این نوع پروتئین بی تفاوت بوده‌اید، پس از خواندن این مطلب به آن علاقه‌ی بیشتری پیدا خواهید کرد.

درباره تخم مرغ چه می‌دانید؟

متاسفانه اطلاعات عموم افراد جامعه درباره مواد غذایی که باید در برنامه روزانه ایشان مورد استفاده قرار بگیرد، بسیار ضعیف است. به‌همین جهت درباره تخم‌ مرغ‌های مصرفی در طول روز یا هفته نیز هیچگونه اطلاعات خاصی ندارد؛ در حالی که این نوع پروتئین خواص زیادی دارد. به طورکلی همواره گوشت قرمز، حبوبات و انواع لبنیات در دسته‌ی مواد پروتئنی قرار می‌گیرند، اما خواص تخم مرغ  نیز به اندازه این مواد غذایی دارای ارزش می‌باشد. در این ماه غذایی ویتامین‌های مغذی بدن شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین B وجود دارد که هر یک برای حفظ سلامتی بدن مفید خواهند بود. البته این ماده غذایی دارای خواص دیگری نیز هست که در ادامه به تفصیل بیان خواهد شد.

برجسته‌ترین خواص تخم مرغ را بدانید!

براساس تحقیقات به‌عمل آمده ارزش غذایی بالای تخم مرغ‌ها موجب می‌شود که متخصصان آن را مکمل بسیار خوبی برای مصرف در کنار نان یا برنج بدانند. به‌همین جهت از این ماده غذایی در وعده‌های صبحانه، نهار و شام می‌توان استفاده کرد؛ اما بیشترین میزان انرژی بخشی آن در وعده صبحانه خواهد بود. مصرف تخم مرغ‌ها که به صورت آب پز شده یا سرخ شده متداول است، مزایای بسیاری برای انسان خواهد داشت که برخی از آنها عبارت هستند از:

  1. بهترین ماده مغذی کلسترول که تاثیرات منفی بر روی کلسترول خون نداشته و کلسترول خوب را در بدن افزایش می‌دهد.
  2. از دیگر خواص تخم مرغ می‌توان به از بین بردن احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی اشاره کرد.
  3. وجود دو نوع آنتی اکسیدان لوتئین و زآگزانتین تقویت کننده چشم و قوه‌ی بینایی هستند.
  4. بهترین ماده غذایی برای رژیم غذایی لاغری محسوب می‌شود؛ چراکه احساس سیری را به فرد منتقل می‌کند.

چهار مورد فوق، تنها بخشی از مهم‌ترین مزیت مصرف تخم مرغ‌های محلی یا روز می‌باشد که دلایل قانع کننده‌ای برای مصرف آن نیز محسوب می‌شوند. به طورکلی مصرف این ماده غذایی ضرر و زیان خاصی به‌همراه ندارد، اما می‌بایست تعداد تخم مرغ مورد استفاده در طول روز کنترل شود.

خاصیت‌های تخم مرغ برای پوست و مو

از جمله بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خواص این نوع از ماده غذایی آن است که برای پوست و مو نیز می‌تواند فوائد بسیاری به‌همراه داشته باشد. تخم‌ مرغ‌ها یکی از مهم‌ترین مواد اولیه‌ای هستند که برای تولید انواع شامپو یا ماسک صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سفیده‌ی تخم مرغ‌ها، مواد و ویتامین‌هایی وجود دارد که موجب از بین بردن چـین و چروک و شفاف سازی پوست خواهند شد. بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت که تخم مرغ یکی از ارزش‌مندترین مواد غذایی در دسترس است که به‌هیچ وجه نباید از سبد غذایی خانوار حذف شود.

مجله خبری لوکان، بهترین مرجع اطلاعات تغذیه‌ای

اگر هر انسانی اطلاعات دقیقی درباره مواد غذایی که مورد استفاده قرار می‌دهد، داشته باشد؛ برنامه غذایی بهتری را تنظیم خواهد کرد. در نتیجه تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن به درستی تامین خواهد شد. بنابراین لازم است آگاهی‌های خود را درباره خواص انواع مواد غذایی بالا ببرید. مطالب فوق تنها بخش کوچکی از خواص و مزیت‌های مصرف تخم مرغ بوده و این نوع پروتئین خواص دیگری نیز دارد که همواره در مجلات به روز بیان خواهد شد.آشنایی با یک مجله‌ی خبری مطمئن که بتوانید اطلاعات تغذیه‌ای خود را از آن بالا ببرید، کمک شایان توجهی به سلامت خانوارها خواهد کرد. به‌همین دلیل مجله خبری لوکان را به شما معرفی می‌کنیم که تحت نظر متخصص‌ترین افراد راه اندازی شده و در حال فعالیت است. با آگاهی کامل  از طریق لوکان برای حفظ سلامتی خانواده خود تلاش کنید، تا زندگی بهتری داشته باشید. جهت دریافت اطلاعاتی جامع‌تر به وب‌سایت مجله خبری لوکان به آدرس اینترنتی  https://lokan.ir مراجعه فرمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها