تاریخچه آزمون ورودی تیزهوشان در ایران!

مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان یکی از بهترین مدارس سطح کشور هستند و رقابت شدیدی برای حضور در این مدارس وجود دارد. امروز قصد داریم نگاهی به تاریخچه آزمون ورودی تیزهوشان و شکل گیری مدارس سمپاد در ایران بپردازیم و سپس راهکارهای مناسب و سودمند برای قبولی در مدارس تیزهوشان را با شما در میان بگذاریم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه آزمون ورودی تیزهوشان در ایران - شکل گیری مدارس سمپاد


سمپاد چیست؟

سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان یا به اختصار سمپاد، سازمانی است که هر ساله برای انتخاب دانش آموزان مستعد و تیزهوش آزمونی را تحت عنوان آزمون تیزهوشان برگزار می کنند که هدف این آزمون شناسایی و پرورش دانش آموزان نخبه کشور است. شاید برایتان جالب باشد که تاریخچه آزمون ورودی تیزهوشان و شکل گیری مدارس سمپاد را با هم بررسی نماییم.


تاریخچه آزمون ورودی تیزهوشان و شکیل گیری مدارس سمپاد

در سال ۱۳۵۵ دو مرکز تیزهوشان توسط دکتر بهروز برومند و تحت نظارت مستقیم کارشناسان آموزشی آمریکایی بنیان گذاری شد. این مدارس ابتدا فقط محدود به شهر تهران بودند ام پس از گذشت مدتی در مشهد، کرمان و … نیز تاسیس شدند. پس از انقلاب این مدارس جدا شدند و به دو مدرسه علامه حلی (تیزهوشان پسران) و فرزانگان (تیزهوشان دختران) تقسیم شدند.

جالب است بدانید که هر لحظه امکان بستن این مدارس وجود داشت و دانش آموزان این مدارس بسیار نگران این موضوع بودند؛ در تصمیمی هوشمندانه در سال ۱۳۶۶ اساسنامه سمپاد توسط میر حسین موسوی نخست وزیر وقت امضا شد و مدارس تیزهوشان که پیش از این به صورت مستقل اداره می شد، به آموزش و پرورش پیوست.

تا به امروز نیز این مدارس نقش به سزایی در موفقیت دانش آموزان دارند و جالب است بدانید که خیلی از دبیران مدارس تیزهوشان برگرفته از دل همین مدارس هستند. مدارس تیزهوشان با حدود ۶۷ درصد بیشترین سهم را در رتبه‌های برتر کنکور دارند و هر ساله نیز دانش آموزان زیادی بر سر به دست آوردن صندلی این مدارس و ثبت نام کلاس های تیزهوشان با هم به رقابت می پردازند.


چرا سطح آزمون تیزهوشان بالاتر از سطح مدرسه است؟

همانطور که در بخش تاریخچه آزمون ورودی تیزهوشان گفتیم، هدف این آزمون و سمپاد گزینش بهترین و با استعداد‌ترین دانش آموزان است؛ به همین دلیل لازم است که سطح آزمون تیزهوشان از امتحانات مدرسه و کتاب بالاتر باشد تا فقط دانش‌آموزانی که استحاق قبولی در مدارس تیزهوشان را دارند در این آزمون پذیرفته شوند. به همین دلیل است که دانش آموزان تنها با خواندن کتاب و جزوه مدرسه نمی توانند در آزمون تیزهوشان قبول شوند و حتما لازم است که به مباحث پیشرفته‌تر مسلط شوند. راهکارهای تاثیرگذاری برای قبولی در تیزهوشان وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.


راهکارهای جادویی برای قبولی در آزمون سمپاد!

راهکارهای جادویی برای قبولی در آزمون سمپاد - تاریخچه آزمون ورودی تیزهوشان - شکل گیری مدارس سمپاد

دو راهکار بسیار تاثیر گذار برای قبولی در مدار تیزهوشان توصیه می شود که دانش آموزان با بهره گیری از آن به راحتی می توانند در آزمون تیزهوشان پذیرفته شوند.

۱) خواندن کتاب‌های کمک درسی ویژه تیزهوشان

در سال‌های اخیر کتاب‌های بسیار خوب و کاملی در زمینه تیزهوشان تالیف شد اند که دانش آموزان اگر پایه علمی قوی داشته باشند می توانند با استفاده از این کتاب‌ها و حل تست و فراوان به حد لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان برسد. اما اگر از آن دسته دانش آموزانی هستید که صرفا با کتاب نمی توانید درس را یاد بگیرید به شما راهکار دوم را پیشنهاد می کنیم.

۲) شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان، دوپینگی کارساز!

یکی از راه‌های قبولی در آزمون تیزهوشان که از آن به عنوان دوپینگ نیز یاد می شود، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان است. موسسه‌های بسیار زیادی از جمله موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت که یکی از بهترین آن‌هاست در سال‌های گذشته اقدام به برگزاری کلاس برای آمادگی تیزهوشان نموده اند. در این کلاس‌‌ها با دانش آموزان علاوه بر تدریس و دوره موارد موجود در کتب درسی، تمامی سرفصل‌های آزمون تیزهوشان به طور کامل کار می شود تا دانش آموزان به تسلط کامل برسندو سر جلسه امتحان همه سوال‌ها برایشان تکراری باشد.


کسب موفقیت در آزمون تیزهوشان با موسسه موفقیت!

موسسه موفقیت یکی از بهترین آموزشگاه‌های تیزهوشان ششم و نهم در سال‌های گذشته بوده است. این موسسه تمامی فاکتورهای لازم برای انتخاب را دارد و شما بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای می توانید در آن ثبت نام نمایید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آموزشگاه موفقیت را در ادامه بررسی می کنیم.

۱) بهره گیری از دبیران متخصص در زمینه تیزهوشان

تمامی اساتیدی که در موسسه موفقیت تدریس می کنند همانطور که در قسمت تاریخچه آزمون ورودی تیزهوشان مطرح شد، خودشان جز بهترین دانش آموزان مدارس برتر و خاص بوده اند و همچنین از قدرت بیان و تفهیم بالایی برخوردار هستند و دانش آموزان به راحتی می توانند با این اساتید ارتباط برقرار نمایند. دبیران موسسه موفقیت با تجربه‌ای که در زمینه تیزهوشان دارند تمامی سر فصل‌های آزمون استعدادهای درخشان را پوشش داده و دانش آموزان را به حد بالایی از آمادگی می رساند.

۲) مشاوره و برنامه ریزی، نیمه از راه موفقیت!

بارها دیده شده است که دانش آموزان با اینکه وقت زیادی صرف درس خواندن می کنند اما نمی توانند آنگونه که می خواهند نتیجه بگیرند. مهم‌ترین دلیل این موضوع عدم برنامه ریزی صحیح و اصولی است. مشاوران موسسه موفقیت یک برنامه اصولی و صحیح برای دانش آموزان تدوین می کنند که دانش آموزان مسیر درست درس خواندن را بدانند و بتوانند نتیجه مطلوب را بگیرند.

۳) آزمون‌های شبیه ساز تیزهوشان

آموزشگاه موفقیت با برگزاری منظم آزمون‌های شبیه ساز تیزهوشان نهم و ششم، محیط و آزمون تیزهوشان را بارها و بارها برای دانش آموزان شبیه سازی می کند تا علاوه بر کم شدن استرس بچه‌ها، نقاط ضعف و قوت آنها نیز مشخص شود و بتوانند با تکیه بر نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف خود بهترین نتیجه را بگیرند.

۴) انتخاب کلاس به صورت حضوری و یا مجازی

انتخاب کلاس به صورت حضوری و یا مجازی - تاریخچه آزمون ورودی تیزهوشان - شکل گیری مدارس سمپاد

با کم شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا و واکسینه شدن دانش آموزان، موسسه موفقیت این امکان را فراهم آورده است که دانش آموزان هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی بتوانند از کلاس‌ها استفاده نمایند. لازم به ذکر است که کیفیت و دبیران کلاس‌های حضوری و مجازی تفاوتی ندارند و برای افرادی که راه‌شان دور است به خصوص دانش آموزان شهرستانی این موضوع می تواند نکته مثبتی باشد.

۵) قیمت مناسب به نسبت خدمات ارائه دهنده!

اگر قصد مقایسه هزینه های موسسات را دارید، حتما امکانات آن‌ها را نیز با هم مقایسه نمایید. به طور مثال بسیاری از موسسات از دبیران کم تجربه و بازنشسته استفاده می کنند و یا امکاناتی همچون مشاور و آزمون شبیه ساز را ندارند.


ثبت نام در کلاس تیزهوشان موسسه موفقیت

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و یا آزمون تیزهوشان نهم به دهم می توانید به سایت آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن موسسه نماس حاصل فرماید. لازم به ذکر است که موسسه موفقیت علاوه بر آزمون تیزهوشان در موارد دیگری همچون کلاس‌های نکته و تست دهم و یازدهم، اردو نوروز، کلاس کنکور، کلاس تقویتی و … فعالیت دارد. (۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰)

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها