نگاهی به تور گرجستان تفلیس

نگاهی به تور گرجستان تفلیس

در تور گرجستان تفلیس  ( https://holding-tamara.com/Georgia_tour )  می توانید از فضای چشمگیر شهر قدیمی، معماری متنوع و فرصت های عالی برای خوردن و نوشیدن، در قلب پر جنب و جوش و تپنده گرجستان لذت ببرید. تفلیس شهرت خود را به عنوان جهانی‌ترین شهر قفقاز جنوبی ثبت کرده است. در نگاه اول تفلیس شهری شلوغ و سرشار از هیجان به نظر می رسد. اما کمی که در شهر بچرخید بافت قدیمی شهر را حس می کنید. بافت قدیمی شهر، پوشیده از کوچه هایی باریک است که مغازه های کوچک را در خود جای داده اند. قدم زدن در این بافت، حال و هوای روستا را برای شما تداعی می کند.

تله کابین گرجستان
تله کابین گرجستان

 

قلعه ناریکالا گرجستان

قلعه ی ناریکالا یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در تور گرجستان تفلیس است. قدمت ناریکالا در تفلیس، که بر خط افق شهر قدیم واقع شده است ، درست به قرن چهارم بازمی‌گردد.  زمانی که گرجستان بخشی از خاک ایران بود، این ارگ بنا شد. بیشتر دیوار ها در قرن هشتم توسط امیران عرب ساخته شد که کاخ آن ها در داخل قلعه بود. متعاقباً گرجی‌ ها، ترک ‌ها و پارس ‌ها ناریکالا را تصرف کردند. اما در سال ۱۸۲۷ یک انفجار مهیب مهمات روسی که در اینجا ذخیره شده بود، همه چیز را ویران کرد. امروز ناریکالا ویرانه ‌ای بسیار زیباست که فقط دیوارهای آن، تا حد زیادی دست نخورده، باقی مانده است. کلیسای سنت نیکلاس تفلیس گرجستان، در داخل قلعه، در دهه ۱۹۹۰ بازسازی شد. راه انتخابی برای رسیدن به ناریکالا با تله کابین از پارک Rike است. همچنین می‌توانید از میدان آزادی یا از طریق پلکان خیابان Betlemi، که به لادو آساتیانی قوچا در سولولاکی منتهی می‌شود، به کلیسا بروید. مناظر تفلیس از بالای قلعه فوق العاده است.

 

گالری ملی

برای بیشتر بازدیدکنندگان تور گرجستان تفلیس، نقطه برجسته گالری ملی تفلیس، تالار بوم ‌های زیبای معروف‌ترین نقاش گرجستانی یعنی پیروسمانی (نیکو پیروسماناشویلی، ۱۸۶۲-۱۹۱۸) است. این آثار شامل صحنه‌ های جشن ملی، پرتره‌ های کمتر شناخته شده و بوم‌ های زندگی روستایی می شود. همچنین مجموعه خوبی از آثار دیگر هنرمندان برجسته گرجستانی قرن بیستم، لادو گودیاشویلی و دیوید کاکابادزه وجود دارد. از پارک کنار کلیسای کاشوتی می توانید وارد گالری ملی گرجستان شوید.

 

تله کابین تفلیس

هیجان انگیزترین قسمت تور گرجستان تفلیس، تله کابین بسیار محبوب آن است که از انتهای جنوبی پارک رایک بر فراز رودخانه متکواری و شهر قدیمی تا قلعه ناریکالا تاب می خورد. برای سوار شدن به آن، به کارت مترومونی نیاز دارید که در صورت نداشتن کارت، باید بلیط تهیه کنید. انتظار می رود در ماه های تابستان به علت وجود توریست ها باید در صف های طولانی منتظر بمانید.

 

Abanotubani

گنبد های آجری برآمده در این مکان، سقف حمام های زیرزمینی آبانوتوبانی تفلیس هستند. الکساندر دوما و پوشکین هر دو در این آب های گوگردی، حمام کردند.  پوشکین، آبانوتوبانی را بهترین حمامی که تا به حال دیده  است، توصیف کرد. حمام‌ های حرارتی چرلی آبانو که ظاهراً چشمگیرتر از سایرین هستند، در نمای کاشی آبی‌شان، حس آسیای مرکزی دارند.

آبانوتوبانی
آبانوتوبانی

 

ساختمان پارلمان گرجستان

از دیگر جاذبه هایی که باید در تور گرجستان تفلیس هلدینگ تامارا از آن دیدن کنید، ساختمان پارلمان گرجستان است. ساختمان پارلمان با طاق‌های بلند و چشم‌گیر، رویداد های بسیار مهمی را به خود دیده است. از جمله مرگ ۱۹ نفر از کسانی که به دست نیروهای شوروی در ۹ آوریل ۱۹۸۹ مجبور به اعتصاب غذا شدند. انقلاب رز در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۳، که منجر به اخراج ناگهانی ادوارد شواردنادزه از قدرت شد.  در سال ۲۰۱۲ میخائیل ساکاشویلی پارلمان گرجستان را به کوتایسی منتقل کرد، اما در سال ۲۰۱۹ به اینجا بازگشت و این ساختمان اکنون بار دیگر محل استقرار قوه مقننه گرجستان است. به این ترتیب برای عموم آزاد نیست. اما می توانید از بیرون معماری آن را تماشا کنید. این ساختمان بین سال های ۱۹۳۸ و ۱۹۵۳ برای دولت شوروی گرجستان ساخته شد. بنای یادبود کوچکی در جلوی آن و سنگ‌فرش‌ها و صفحات شیشه‌ای که در زوایای نامنظم قرار گرفته‌اند، یادبود کشته شدگان سال ۱۹۸۹ است.

 

موزه اتنوگرافی در فضای باز تفلیس

این مجموعه در تفلیس، از خانه‌ های سنتی عمدتاً چوبی، در دامنه‌ای جنگلی با چشم‌اندازی زیبا بنا شده است و بازدید لذت ‌بخشی را برای شما رقم می‌زند. جالب ‌ترین نمایشگاه‌ ها در بخش پایینی (نزدیک ورودی) هستند، جایی که ساختمان‌ ها با مبلمان، قالیچه‌ها و ظروف سنتی تزیین شده‌اند. اغلب کارمندان این موزه می‌توانند مسائل را به انگلیسی توضیح دهند. بازدید از این موزه در تور گرجستان تفلیس، خالی از لطف نیست.

موزه اتنوگرافی
موزه اتنوگرافی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها