روش نصب پمپ آب خانگی | نصب پمپ آب چاه

روش نصب پمپ آب خانگی

روش نصب پمپ آب خانگی و چاه  :

نصب پمپ آب خانگی هنگام مواجهه با آب و برق می تواند خطرناک باشد, بنابراین باید بسیار احتیاط کرد. قبل از شروع,دفترچه راهنمای خود را مطالعه کنید و قبل از شروع نصب, اقدامات احتیاطی و سایر هشدارها را از روی دفترچه بخوانید. دفترچه راهنما حاوی اقدامات احتیاطی مهم ایمنی، نمودارهای سیم کشی,ابزارهای مورد نیاز برای مونتاژ, دستورالعمل های زمینی مناسب, موارد عیب یابی و نکات نصب گام به گام است که ممکن است مختص پمپ آب شما باشد.

برای نصب چاه های عمیق جدید, حفاری چاه باید از چاهی شفاف و عاری از هرگونه شن یا زباله باقی مانده از حفاری اطمینان حاصل کرده باشد. قبل از نصب یا پایین آوردن پمپ خود در چاه مطمئن شوید که چاه از هر گونه زباله پاک است.

شرکت نوید پمپ اسپادان واردات و نمایندگی فروش پمپ آب اصفهان در شهر اصفهان و ایران می باشد در ادامه مقاله به روش نصب پمپ آب خانگی و چاه میپردازیم :

 

مکان نصب پمپ آب خانگی

موتور خانه قلب یک ساختمان است و مکان نصب پمپ آب خانگی بسیار مورد اهمیت میباشد اکثر مردم این پمپ را در مکان هایی نظیر راه پله ساختمان , مکان های تنگ و باریک و کثیف قرار میدهند بطوری که هوای کافی به پره های پمپ نمیرسد و بعد از مدتی محصول خریداری شده با مشکل جدی روبه رو میشود.

توصیه میشود برای نصب پمپ آب خانگی حتی المکان ۲ متر مربع مساحت داشته باشد و فضای کافی برای جریان هوا را در خود داشته باشد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

روش نصب پمپ آب خانگی
روش نصب پمپ آب خانگی

  

ابزار نصب پمپ آب خانگی و چاه های کشاورزی

  • آچار لوله
  • دستکش و عینک ایمنی
  • گیره ها یا گیره های لوله
  • نوار تفلون
  • نوار الکتریکی تایید شده CSA / UL
  • سه پایه با بالابر زنجیری (برای پمپ های چاه عمیق)
  • گیج و طول سیم شناور مناسب
  • بسته به عمق پمپ ممکن است به شیرهای بازرسی اضافی نیاز باشد
  • تورک گیر

نحوه سیم کشی پمپ آب چاه

نصب پمپ آب خانگی
نصب پمپ آب خانگی

اولین قدم برای نصب پمپ آب چاه این است که با دفترچه راهنمای مالک و تمام مراحل سیم کشی که باید انجام دهید آشنا شوید. شما باید تمام ابزارهای مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشید، که باید در دفترچه راهنما نیز ذکر شود.

  • برق را قطع کنید

به آسانی در مرحله اول، تمام برق باید در تابلو برق و جعبه کنترل پمپ در صورت وجود قطع شود و با یک ولت متر تست شود تا مطمئن شود برق به محل نصب جریان ندارد.

  • زمین سیستم

توجه داشته باشید که تمام سیم‌کشی‌ها باید قوانین ملی برق و الزامات کد الکتریکی محلی را برای ایمنی رعایت کنند, بنابراین برای اطلاعاتی که ممکن است مختص پمپ چاه عمیق شما باشد,حتماً از دفترچه راهنمای مالک خود استفاده کنید.

اتصال صحیح سیستم به لوله‌کشی فلزی، جعبه کنترل (برای پمپ‌های چاه سه سیمه) و چارچوب موتور با استفاده از سیم مسی, حداقل به ضخامت سیم‌های دیگری که برای تامین برق موتور پمپ استفاده می‌شوند, بسیار مهم است. دفترچه راهنمای مالک شامل نمودارهای سیم کشی برای اطمینان از صحت گیج سیم (AWG) است که از گرم شدن بیش از حد پمپ جلوگیری می کند. به خط تامین گاز زمین نزنید.

  • اتصالات سیم کشی 

سیم‌ها را به سرنخ‌های موتور متصل کنید، مطابق با رنگ سیم. در مورد پمپ های ۳ سیم قرمز به قرمز,زرد به زرد و مشکی به مشکی خواهد بود. فقط از سیم مسی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هر نوار پیوندی که انجام می شود به گونه ای متصل شده باشد که آب بندی شود. کیت های اتصال وجود دارد که می توان آنها را خریداری کرد و این مرحله را بسیار آسان تر از تهیه همه مواد جداگانه می کند. حتما از نوار مناسب استفاده کنید.

 تست پمپ آب

برای تست پمپ قبل از نصب, باید آن را به منبع تغذیه مناسب وصل کنید. فرکانس و ولتاژ باید با فرکانس و ولتاژ پلاک موتور مطابقت داشته باشد. در مرحله بعد، باید سیم های منبع تغذیه را به درستی وصل کنید و سیم زمین مسی را به براکت موتور وصل کنید. به یاد داشته باشید که برای اطمینان از ایمنی، فقط از سیم های تولید شده توسط سازنده استفاده کنید.

اکنون، سیم های متصل شده را در زیر آب فرو کنید تا اتصال را آزمایش کنید. پمپ را بیش از ۳۰ ثانیه روشن نکنید تا ببینید درست کار می کند یا نه (شما هرگز نمی خواهید پمپ خشک را راه اندازی کنید).

جعبه کنترل پمپ آب

اکنون که همه چیز تست شده است، نوبت به نصب جعبه کنترل رسیده است. برای دستورالعمل های خاص پمپ خود، مجدداً به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید. جعبه کنترل را در مکانی دائمی ضد آب و هوا نصب کنید. کنترل ها هرگز نباید در معرض رطوبت یا گرمای بیش از حد قرار گیرند.

پس از نصب جعبه کنترل, قبل از اقدام به نصب پمپ، مطمئن شوید که تمام کنترل ها خاموش هستند و هیچ جا برقی روشن نیست. سپس جعبه را به سیم های موتور وصل کنید.

 نصب پمپ آب

پمپ آب خانگی
پمپ آب خانگی

اگر از یک مخزن استاندارد هوا روی مخزن فشار آب استفاده می کنید، باید دو روزنه دمنده را با فاصله حدود دو فوت از هم سوراخ کنید تا به طور خودکار مخزن را با هوا شارژ کنند. اگر از یک مخزن از پیش شارژ شده استفاده می شود یا در حال جایگزینی یک سیستم مخزن سنتی است, منافذ جدید ایجاد نکنید و در صورت لزوم موارد قدیمی را حذف کنید. برای جلوگیری از افتادن پمپ، سعی نکنید آن را با استفاده از سیم در داخل چاه پایین بیاورید. در عوض, یک طناب ایمنی را به اندازه کافی طولانی ببندید تا به کف چاه برسد و به طور دائم به آن متصل شود تا بعداً در آینده خارج شود.

برای اعماق زیر ۱۰۰ فوت, از لوله پلاستیکی پلی اتیلن با درجه PSI 100 استفاده کنید. برای اعماق زیر ۲۲۰ فوت, از لوله پلاستیکی پلی اتیلن ۱۶۰ PSI استفاده کنید. برای کاربردهای عمیق تر از ۲۲۰ فوت، از لوله فولادی گالوانیزه برای کل طول لوله استفاده کنید.

برای خرید انواع پمپ و بوستر پمپ نوید پمپ اسپادان به سایت https://navidpump.com مراجعه فرمایید.

واردات و فروش انواع تجهیزات صنعتی پمپی نوید پمپ اسپادان 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها