۵ راه افزایش عمر ماشین لباسشویی

۵ راه افزایش عمر ماشین لباسشویی

سلامت لوازم خانگی بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه ویژه ای داشت. زیرا اگر لوازم خانگی به سرعت خراب شوند و نیاز به تعویض داشته باشند هزینه و وقت زیادی را صرف می شود. به همین دلیل بهترین راه مراقب و نگهداری از لوازم خانگی است. در این مقاله قصد داریم راه افزایش عمر ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم.

تعمیر لباسشویی در منزل مهم ترین راه افزایش طول عمر است

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم خانگی در منزل است. زیرا حداقل هفته ای دو الی سه بار مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه نیز با وجود مشغله های بسیار زیاد فردی نیست که از ماشین لباسشویی استفاده نکند. بنابراین ماشین لباسشویی کار شستن لباس ها را بسیار راحت کرده است. به همین دلیل باید به دنبال راه افزایش عمر ماشین لباسشویی باشیم.

همچنین با ماشین لباس شویی در مصرف آب و مواد شوینده نیز صرفه جویی می شود. زیرا اگر لباس ها  با دست شست و شو شوند آب بسیار زیاد تری هدر می رود. همچنین دیگر انسان خسته نمی شود و می تواند در وقتش هم صرفه جویی کند. بنابراین وجود ماشین لباسشویی در هر خانه ای ضرروی است و حتما باید راه افزایش عمر ماشین لباسشویی را یاد گرفت.

راه افزایش عمر ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی چقدر عمر می کند؟

عمر ماشین لباسشویی بستگی به رعایت عواملی دارد. عمر ماشین لباسشویی می تواند بین ۱۰ تا ۱۶ سال باشد و کمتر و بیشتر از این حد بستگی به مواردی دارد که در زیر به آنها اشاره می شود. که در راه افزایش عمر ماشین لباسشویی تاثیر دارد.

  • مراقبت از ماشین لباسشویی
  • برند ماشین لباسشویی
  • تمیز کردن قطعات ماشین لباسشویی
  • رعایت راهنمای معمول لباسشویی

راهکار های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

یک راه افزایش عمر ماشین لباسشویی که بسیار اهمیت دارد مراقبت از ماشین لباسشویی می باشد که به مجموعه کار های صورت گرفته در راه افزایش عمر ماشین لباسشویی مراقبت از ماشین لباسشویی می گویند. از آن جایی که ماشین لباسشویی یک وسیله بسیار ضرروی و پرکاربرد می باشد در ادامه به برخی از راه افزایش عمر ماشین لباسشویی اشاره می کنیم.

  • عدم تحمیل بار بیشتر از ظرفیت به دستگاه
  • نظافت و تمیز کردن ماشین لباسشویی
  • تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی
  • استفاده به اندازه از مواد شوینده
  • تخلیه لباس های مرطوب پس از شستشو

راه افزایش عمر ماشین لباسشویی

عدم تحمیل بار بیشتر از ظرفیت به دستگاه

یک راه افزایش عمر ماشین لباسشویی تحمیل نکردن بار بیش از اندازه طرفیت به دستگاه ماشین لباسشویی می باشد. زیرا تحمیل بار بیش از اندازه به لباسشویی منجر به فشار امدن عبه دستگام می باشد. لازم به ذکر است بهترین راه پر کردن ماشین به انذاره ظرفیت ماشین لباسشویی می باشد.

برخی از ماشین های لباسشویی ۷ کیلیویی و برخی ۷ و ۱۲ کیلویی می باشند. که برای بهتر کار کردن ماشین لباسشویی و راه افزایش عمر ماشین لباسشویی می توان ۲ سوم ظرفیت کل ماشین لباسشویی در آن لباس جای داد. زیرا هنگام شستشو لباس ها خیس می شوند و لباس های خیس از لباس های خشک نیز سنگین تر است.

و در صورت تحمیل بار بیش از اندازه لباس ها نیز به خوبی نمیچرخند و تمیز شسته نمی شوند. تحمیل بار اضافه به ماشین لباسشویی موجب کاهش عمر ماشین لباسشویی می شود. زیرا دستگاه زیر فشار قرار می گیرد و دیگر نمی تواند به خوبی کار کند. در صورت فشار بر روی موتور قطعات دیگر ماشین لباسشویی نیز از کار می افتند و ممکن است تسمه در ماشین لباسشویی نیز پاره شود.

پس اگر به دنبال راه افزایش عمر ماشین لباسشویی هستید بهتر است از تحمیل بار بیش از اندازه طبیعی به لباسشویی خودداری کنید. بنابراین بهترین راهکار تقسیم لباس ها برای دو یا سه بار شستشو می باشد. و بهتر است از گذاشتن تمامی بار به صورت یکجا در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

نظافت و تمیز کردن ماشین لباسشویی

یک راه افزایش افزایش عمر ماشین لباسشویی تمیز کردن داخلی و بیرون ماشین لباسشویی می باشد. نطافت و تمیزی در هر امری خوب است اما تمیز کردن ماشین لباسشویی منجر به افزایش عمر ماشین لباسشویی می شود و این یک نکته مثبت می باشد. ماشین لباسشویی یکی از وسیله هایی می باشد که در اکثر مواقع در خانه مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از لوازم خانگی های پر کاربرد در منزل می باشد.

به همین دلیل که حداقل هفته ای یک ال دوبار از آن استفاده می شود و ممکن است کثیفی های زیادی داخل آن جمع شود. باید آن را تمیز نمود تمیز کردن داخل ماشین لباسشویی یک راه افزایش عمر ماشین لباسشویی می باشد.

برای بو نگرفتن داخل ماشین لباسشویی و تمیز کردن آن می توانید از اسفنج مخصوص و همین طور دو لیوان سرکه استفاده کنید و داخل سطل ماشین لباسشویی و همچنین در و قطعات آن را به کل و کاملا تمیز نمایید. تمیز کردن ماشین لباسشویی نه تنها به طول عمر ماشین لباسشویی کمک می کند بلکه به بو نگرفتن لباس ها نیز کمک می کند.

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی یک راه افزایش عمر ماشین لباسشویی می باشد. تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی باید هر یک ماه صورت بگیرد. زیرا عدم تمیز کردن فیلتر ماشین لباس شویی مکن است در راه آن چیزی قرار بگیرد یا اینکه خراب و کم کار شود که در مرور زمان این امر به ماشین لباسشویی صدمه و آسیب وارد می کند.

استفاده به اندازه از مواد شوینده

همیشه سعی کنید به انداره کافی نه کم و نه زیاد از مواد شوینده استفاده نمایید. یک راه افزایش عمر ماشین لباسشویی استفاده به تندازه از مواد شوینده می باشد. زیرا اسفاده زیاد از مواد شوینده منجر می شود که مواد شویندخ به خوبی در آب حل نشود و منجر به ایجاد لکه های سفید بر روی لباس ها شود. و استفاده کم از مواد شویند منجر به تمیز نشدن لباس ها می شود. استفاده زیاد از مواد شوینده همچنین باعث ایجاد جرم در دستکاه و ایجاد آسیب در ماشین لباسشویی می شود.

راه افزایش عمر ماشین لباسشویی

تخلیه لباس های مرطوب پس از شستشو

یک راه افزایش عمر ماشین لباسشویی تخلیه لباس های مرطوب می باشد. زیرا علاوه بر جلوگیری از چروک نشدن لباس ها درون ماشین لباسشویی از ایچاد قارچ و کپک در ماشین لباسشویی نیز جلوگیری می کند. همچنین بهتر است بعد از هر ستسشو درب دستگاه را باز بگذارید تا رطوبت به طور کامل خارج شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها