تحصیل در نروژ

کشور نروژ یکی از سه کشوری است که در حوزه اسکاندیناوی واقع شده است. نروژ در رتبه بندی‌های جهانی به عنوان یکی از بهترین‌ کشور‌ها برای زندگی شناخته شده است. بدون شک با تحصیل در دانشگاه‌‌های نروژ به فرصت‌های عالی دست خواهید یافت. در این متن به معرفی و بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه‌های نروژ، ددلاین دانشگاه‌های نروژ و نیز هزینه‌‌های زندگی در شهر‌های نروژ پرداخته شده است. اگر علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های نروژ هستید، موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های کاملا تخصصی و خدمات متنوع و یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا فرآیند مهاجرت تحصیلی را برای شما تسهیل بخشد.

آیا دانشجویان بین المللی می‌توانند در حین تحصیل در نروژ کار کنند؟

دانشجویان بین‌المللی می توانند در طول تحصیل در نروژ مشاغل پاره وقت داشته باشند. با این حال، اگر بیش از سه ماه اقامت داشته باشید، باید به اداره پلیس مراجعه نموده و مدارکی را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری را در وب سایت اداره مهاجرت نروژ (UDI) بیابید. دانشجویان بین‌المللی باید برای مجوز تحصیلی نروژی درخواست دهند که به شما اجازه می‌دهد تا ۲۰ ساعت کار در هفته داشته باشید و اگر نیاز به کار بیشتر دارید، می‌توانید در طول تعطیلات به طور تمام وقت کار کنید. با وجود اینکه نروژی‌ها به زبان انگلیسی کاملاً مسلط هستند، اما اکثر کارفرمایان از شما می‌خواهند در زبان نروژی نیز مهارت کافی داشته باشید. پس اگر می‌خواهید در نروژ زندگی و تحصیل کنید، بهتر است زبان نروژی را نیز یاد بگیرید.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند پس از فارغ التحصیلی در نروژ اقامت داشته باشند؟

پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان بین‌المللی ممکن است بتوانند به مدت یک سال برای جستجوی کار در نروژ اقامت داشته باشند. قبل از اینکه مجوز فعلی شما منقضی شود، باید به عنوان یک شخص جویای کار برای اجازه اقامت اقدام کنید. به این نکته توجه داشته باشید که باید شغلی مرتبط با مدرک خود پیدا کنید و به سطحی از درآمد معمول در صنعت برسید. اخذ اجازه اقامت دائم، به نوع کار و صلاحیت شما بستگی دارد. برای آگاهی از جزئیات بیشتر، می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ارتباط برقرار کنید.

آیا نروژ برای تحصیل دانشجویان بین المللی کشور خوبی است؟

دانشگاه‌های نروژ دارای استاندارد بالایی از آموزش و تحقیقات معتبر هستند. در فضای آموزشی این دانشگاه‌ها دانشجویان تشویق می‌شوند تا خلاقیت خود را توسعه دهند و انتقادی فکر کنند. چندین برنامه آموزش انگلیسی برای متقاضیان بین‌المللی وجود دارد و این کشور به طور کلی سطح بالایی از زبان انگلیسی دارد. وقتی صحبت از کیفیت به میان می‌آید، نروژ به دلیل آموزش عالی، فرهنگ برابری‌طلب و محیط زیبا، همواره در جوایز بین‌المللی رضایت دانشجویان رتبه‌بندی شده است.

از آنجایی بودجه دولتی به این دانشگاه‌ها تعلق می‌گیرد، اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی نروژ رایگان هستند. بنابراین موسسات دولتی برای دانشجویان داخلی و خارجی شهریه دریافت نمی‌کنند، به این معنی که متقاضیان فقط باید هزینه ترم تحصیلی تقریباً ۶۰ یورو را برای سازمان‌های رفاهی دانشجویی بپردازند. دانشگاه‌های خصوصی نسبت به سایر کشورها شهریه نسبتاً پایینی دارند، اما همچنان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری برنامه‌های مطالعاتی کوتاه‌تر و دوره‌های فراگیری پیوسته ارائه می‌دهند.

لازم به ذکر است که هزینه‌های زندگی در نروژ بالاتر از سایر کشورها است اما کیفیت زندگی تضمین شده‌ است. بر اساس گزارش جهانی شادی (World Happiness Report)، نروژ یکی از شادترین کشورهای جهان است و برای حمایت بیشتر از این واقعیت، شاخص صلح جهانی همچنین بیان می‌کند که نروژ یک کشور صلح آمیز و امن است و برای کشوری که جایزه صلح نوبل را اهدا می‌کند بسیار مناسب است.

هزینه تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

در نروژ، اکثر دانشگاه‌های دولتی شهریه دریافت نمی‌کنند. این برای دوره‌های کارشناسی، برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا، و برای دانشجویان از همه کشورها صدق می‌کند.  فقط یک هزینه اتحادیه دانشجویی وجود دارد که باید به طور کامل پرداخت شود که بین ۳۰ تا ۶۰ یورو در هر ترم است. اما دانشگاه‌های خصوصی شهریه دریافت می‌کنند. البته شهریه دانشگاه‌های خصوصی نروژ نسبت به سایر کشور‌ها بسیار کمتر است. متوسط شهریه دانشگاه‌های خصوصی نروژ در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بصورت زیر است :

  • ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو در سال برای شرکت در برنامه‌های کارشناسی
  • ۹۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰ یورو در سال برای شرکت در برنامه‌های کارشناسی ارشد

بررسی هزینه‌های زندگی در نروژ برای دانشجویان بین المللی

هزینه‌های زندگی شامل محل اقامت، کتاب و لوازم التحریر، غذا و سایر هزینه‌ها است. اگرچه هزینه های زندگی در هر ماه می‌تواند بالاتر از میانگین کشورهای اروپایی باشد، اما هنوز هم برای یک کشور شمال اروپا، هزینه معقولی محسوب می‌شود. همچنین استاندارد زندگی و کیفیت زندگی در کشور نروژ بسیار بالا است، که خود یک امتیاز محسوب می‌گردد. به طور متوسط، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که بین ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو در ماه برای زندگی در نروژ پرداخت کنید. البته هزینه‌ها در شهرهای بزرگ می‌تواند بسیار بیشتر باشد. در اینجا برخی از هزینه‌های زندگی که می‌توانید انتظار داشته باشید در برخی شهرهای بزرگ بپردازید، ارائه شده است :

  • شهر اسلو Oslo : 1200 تا ۲۰۰۰ یورو
  • شهر برگن Bergen : 1100 – ۱۸۰۰ یورو
  • شهر ترومسو (Tromso) و تروندهایم (Trondheim) : 1000 – 1600 یورو

معرفی برخی از دانشگاه‌های دولتی نروژ برای تحصیل رایگان دانشجویان بین المللی

در این بخش لیستی از دانشگاه‌های دولتی رایگان در نروژ ارائه شده است :

  • دانشکده اقتصاد NHH نروژ (NHH Norwegian School of Economics)
  • دانشگاه برگن (University of Bergen)
  • دانشگاه اسلو (University of Oslo)
  • دانشگاه متروپولیتن اسلو (Oslo Metropolitan University)
  • UIT دانشگاه آرکتیک نروژ (UIT the Arctic University of Norway)

آخرین مهلت درخواست برای دانشگاه‌های نروژ کی است؟

به عنوان یک راهنمای کلی، می‌توانید این تاریخ‌ها را در نظر داشته باشید :

  • دسامبر تا مارس (December – March) : دوره درخواست برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند در دوره‌های ارائه شده برای ترم پاییز شرکت کنند.
  • آگوست (August) : دوره‌های پاییز شروع می‌شود.

همچنین، برخی از دانشگاه‌های نروژ دارای مهلت‌های «پیش صلاحیت pre-qualification» هستند که زودتر از دوره‌های ذکر شده در بالا شروع می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران موسسه مهاجرتی صبا در تماس باشید.

موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به نروژ، شرایط تحصیل در نروژ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نروژ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید. 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها