تاریخچه پیدایش لوازم آرایشی + معرفی پخش عمده لوازم آرایشی

تاریخچه لوازم آرایشی

استفاده از لوازم آرایشی از سال های دور مورد توجه مردم بوده است. احساس نیاز به استفاده از لوازم آرایشی بعد از کشف دارو بیشتر مورد توجه قرار گرفت. لوازم آرایشی زمان و جنس نمی شناسد، زنان و مردان از زمان های گذشته به دنبال راه هایی برای زیباتر شدن بودند. مطالعات نشان می دهند زنان و مردان از سال های دور و دوران باستان هم علاقه به جذاب تر نشان دادن ظاهر خودشان بوده اند. هرچند مردم از مد، لباس های زیبا، آرایش صورت، آراستگی ظاهر و موهایشان لذت می برند اما در هر کشوری با توجه به فرهنگ موجود در جامعه نوع لوازم آرایشی فرق میکند.هر چند خانم هایی هستند که اعتقاد به لوازم آرایشی ندارند و سادگی را بیشتر می پسندند اما اکثریت بانوان و آقایان از انواع لوازم آرایشی از قبیل: رژ لب، انواع ریمل، کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب، کرم پودر ها و… استفاده می کنند. این موضوع منحصر به زمان حال نیست و در گذشته هم بسیار مرسوم بوده است. جدا از بحث تاریخچه لوازم آرایشی، بحث خرید لوازم آرایشی و خصوصا خرید عمده لوازم آرایشی با کیفیت و متنوع  مقوله مهم دیگری است که از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در فکر خرید عمده لوازم آرایشی برای فروشگاهتان هستید و عمده فروشی معتبری را سراغ ندارید که از کیفیت و قیمت مناسب اجناسش اطمینان داشته باشید حتما از طریق تلفن همراهتان سری به فروشگاه اینترنتی موبکوشاپ بزنید و با خیال راحت خرید کنید. در این مقاله می خواهیم به سفر زمان برویم و از راز تاریخچه لوازم آرایشی پرده برداریم، اگر مشتاق به شناخت تاریخچه لوازم آرایشی هستید در این سفر زمان با ما همراه باشید. 

خرید عمده لوازم آرایشی

پیدایش لوازم آرایشی در مصـر باستان

شاید خودتان حدس زده باشید که مـصریان بیشتر از همه جوامع بع لوازم آرایشی علاقه داشته اند. تاریخچه لوازم آرایشی به مـصر باستان بر می گردد. مردم مـصر برای انواع مراسم های خود از جمله مراسمات مذهبی مواد آرایشی و انواع عطر های خوشبو را استعمال می کردند. در مـصر مردم برای اینکه بدنشان را خوشبو بکنند، حمام مخصوصی می گرفتند که پوست بدنشان نرم، براق و بسیار خوشبو میشد.بانوان و آقایان مـصری از شانه برای مرتب کردن موهایشان و از آینه برای نگاه کردن به چهره خود استفاده می کردند. در واقع شانه و آینه جزو نخستین وسایل آرایشی مورد توجه آن ها بوده است. یکی از ملکه های مشهور مـصر باستان به نام کلئوپاترا علاقه بسیار زیادی به استفاده از عطر و وسایل آرایشی داشته است. علاوه بر کلئوپاترا، سایر زنان مـصری برای زیبا کردن چهره خود و جلوه بخشیدن به لب هایشان مخلوطی از خاک رس و آب تهیه می کردند و آن را به لب هایشان می زدند.سرمه کشیدن به قدری در بین مردان و زنان مـصری رواج داشته است که تبدیل به  بخشی از آداب و رسوم آن ها شده است. البته گفتنی است که مردم مـصر سرمه را فقط برای زیبایی استفاده نمی کردند؛ بلکه عقیده داشتند که این کار چشم بد و اجنه را دور میکند.

لوازم آرایشی ارزان و با کیفیت

تاریخچه لوازم آرایشی در انگلستاندر زمان ملکه الیزابت، در اروپا و به ویژه انگلستان موهایی با تناژ قرمز و پوست بسیار سفید مد شد. این تغییرات برای خانم ها گران تمام شد! جالب است بدانید در آن زمان بانوان از جیوه و سرب سفید برای آرایش صورتشان استفاده می کردند و همین موضوع باعث میشد به سرعت و در سنین جوانی صورت هایی پیر و چروکیده داشته باشند. حتی در مواردی منجر به مرگ  غیر منتظره و ناگهانی میشد. این موضوع تا مدت ها برای همه یک معما بود تا اینکه برای نخستین بار یک پزشک یونانی توانست دلیل این اتفاقات را حدس بزند. رفته رفته استفاده از سرب سفید و انواع مواد سمی کنار گذاشته شد و در زمینه تولید لوازم آرایشی تغییرات عظیمی به وجود آمد.

تاریخچه لوازم آرایشی در ایرانحتما برایتان جالب است که بدانید ایرانیان باسـتان چطور و با چه وسایلی چهره خود را زیبا می کردند. نخستین استفاده ایرانیان به دوره هخامنـشیان بر می گردد. بانوان ایران باسـتان برای زیبا کردن و حالت دادن به چشم هایشان از سرمه استفاده می کردند، موهای خود را با حنا رنگ می زدند، برای سفید و شفاف کردن رنگ پوستشان سفید آب می زدند و ابرو هایشان را با پودری مشکی رنگ به نام وسمه تیره و براق می کردند.همچنین بانوان ایرانی در آن زمان از قازه که قرمز رنگ بود برای حالت دادن به گونه های خود استفاده می کردند و برای خود خال می گذاشتند تا زیبایی خود را دوچندان کنند. ناگفته نماند آن زمان آرایش کردن تنها برای زنان شوهردار مجاز بود و برای دختران مجرد این کار بسیار ناپسند بود.

تاریخچه لوازم آرایشی در روم

همان طور که مردم مصر از لوازم آرایشی مختص خودشان استفاده می کردند، در روم مردم تمایل داشتند موهایی زاغ داشته باشند و به همین دلیل از مورچه له شده و تخم مرغ ترکیبی می ساختند و به موهایشان می زدند تا تیره بشوند. رومیان به رنگ پوست برنزه علاقه داشتند برای همین بسیار زیر نور آفتاب قرار می گرفتند. امپراطور نرون مشهور به همراه همسرش برای اینکه پوست صورتشان را سفید کنند از کربنات سرب که سمی است استفاده می کردند، همچنین آن ها از موادی که دارای سرب فراوان بود برای خوش حالت کردن چشم هایشان استفاده می کردند. این سبک آرایش به دلیل ضرر و زیانی که داشت خیلی زود کنار گذاشته شد.

تاریخچه لوازم آرایشی

صنعتی شدن جوامع بشری و رواج لوازم آرایشی

همزمان با شروع جنگ های صلیبی، استفاده از لوازم آرایشی در کشورهای اروپایی و به ویژه بخش شمالی آن گسترده تر شد. در حدود قرن ۱۴ استفاده از لوازم آرایشی تنها به قشر اشراف و ثروتمندان اختصاص داشت اما نهایتا در قرن ۱۸ میلادی در بین عموم مردم رواج پیدا کرد.باز هم برای تهیه لوازم آرایش از موادی سمی و بسیار مضر استفاده میشد اما در قرن بیستم این روال تغییر کرد و اصول تهیه لوازم آرایشی به کلی دگرگون شد. کم کم و با گذشت زمان لوازم آرایشی گسترش یافت و در نهایت به شکلی که امروزه هست درآمد.

سخن پایانی

می دانیم انسان موجودی کمال گرا است و به زیبایی خود اهمیت می دهد. هیچ انسان عاقلی نیست که زیبایی را دوست نداشته باشد. استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی همواره مورد استقبال مردم تمامی جوامع بوده است تا جایی که مردمان باستان از مواد سمی جهت زیبایی چهره خود استفاده می کردند!در عصر حاضر تولید لوازم آرایشی بسیار گسترده و متنوع است تا جایی که در بازار همه رقم محصولات آرایشی در انواع طرح و رنگ به چشم می خورد. اگر شما هم به عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی به دنبال لوازم آرایشی با کیفیت از بهترین و معتبرترین برند ها هستید تا علاوه بر حفظ وقت و هزینه بتوانید نیاز بازار را برطرف کنید نیازی نیست به بازار برای یافتن عمده فروشی بروید! پخش عمده موبکوشاپ که یک فروشگاه پخش اسباب بازی بسیار معتبر هم هست  با عرضه انواع لوازم آرایشی با کیفیت و مناسب با قیمت همکاری شما را از هر فروشگاه دیگری بی نیاز میکند. شک نکنید که هر چیزی که دنبالش هستید در موبکوشاپ با قیمتی باورنکردنی موجود است.موبکوشاپ انواع برند های لوازم آرایشی را با تنوع بسیار بالا به شما ارائه میدهد. اگر خریدی مطمئن می خواهید حتما به سایت موبکوشاپ مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مبین عسگر
امتیاز :
     

سلام وقتتون بخیر مقاله خوبی یود