با این قدمت تاریخی دیگه عسل نخرید!

طی چند سال گذشته مردم به خرید انبوه عسل روی آورده اند و اما امروزه بسیاری از افراد هستند که به شما پیشنهاد می کنند دیگه عسل نخرید . واقعا چه مفهومی می تواند پشت این موضوع باشد ؟ چرا بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند ، عسل طبیعی را گران نخرید و آن را از فروشگاه ها با تخفیف خریداری کنید ؟

متاسفانه هر روز به تعداد افراد سودجو در تولید عسل تقلبی افزوده می شود و همین دلیل باعث می شود بسیاری از افراد انواع عسل های طبیعی را تقلبی بدانند و به دیگران پیشنهاد می کنند که بابت طبیعی بودن عسل هزینه گزاف پرداخت نکنید و دیگه عسل نخرید . افراد سودجو برای کسب درآمد بیشتر با ترکیب کردن شکراب و گلوکز به ترکیبات عسل، باعث افزایش حجم عسل می شوند و درآمد بیشتری به جیب می زنند . متاسفانه این افراد ، تشخیص عسل طبیعی را برای مردم دشوار کرده است و طوری عسل را غلیظ و طبیعی جلوه می دهند که ممکن است تشخیص آن برای زنبورداران هم دشوار باشد.

عسل طبیعی یک ماده سرشار از ویتامین است که طی هزاران سال پیش از این ماده در طب سنتی برای سلامتی و زیبایی استفاده شده است . بسیاری از افراد می پرسند آیا عسل های فروشگاهی اینقدر می تواند به سلامتی ما آسیب بزند که ما باید بابت خرید عسل طبیعی هزینه کنیم ؟ متاسفانه عسل های تقلبی که در بازار به مردم عرضه می شود نه تنها هیچ خواص دارویی ندارند، بلکه می توانند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند که حتی نمی توانید تصورش را بکنید . تنها دلیل تولید عسل تقلبی برای کسب سود بیشتر است و متاسفانه تولید کننده های عسل تقلبی فکر سلامت مردم نیستند و با تولید این عسل باعث افزایش بیماری دیابت در سطح جامعه می شوند . اگر سلامتی خود و اطرافیانتان را ارزشمند می دانید بهتر است بابت خرید عسل طبیعی هزینه کنید .

از فواید عسل چقدر اطلاع دارید ؟

عسل یک ماده غذایی مغذی است که فواید بسیار زیادی در زمینه های زیبایی ، درمانی ، میکروب کشی و دارویی دارد. تاریخچه استفاده از عسل همگام با تاریخ خلق بشر بوده و تقریبا در تمامی فرهنگ های مختلف می توان مصرف عسل و بهره گیری از فواید آن را به عنوان یک منبع غذایی مشاهده کرد . بسیاری از دانشمندان و محققان دارویی تحقیقات گسترده ای را بر روی عسل و برای کشف خواص دارویی آن انجام داده اند و به دنبال ساخت داروهای معجزه آسا از این ماده طبیعی هستند. عسل یک ماده معجره آسا است که در طب سنتی بسیاری از کشورها جایگاه ویژه ای دارد و تولید آن در اغلب کشورها در ابعاد گسترده تر انجام می شود. این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ، ویتامین های گوناگون ، آنزیم ها ، فسفات ، مواد مغذی ، پروتئین ، کلسیم ، آهن ، سدیم ، کربوهیدرات ، گلوکز ، فروکتوز ، پتاسیم و سایر مواد معدنی می باشد و خاصیت ضد میکروبی و باکتریایی نیز دارد. هر چیزی که در این ماده غذایی وجود دارد برای سلامت انسان ها بسیار مفید است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود .

قرار دادن خرید عسل در روتین غذایی ضروری است، زیرا عسل یک ماده به شدت خون ساز بوده و می تواند برای همه افراد بخصوص خانم ها مفید باشد . اگر به بیماری های فشار خون و دیابت مبتلا هستید می توانید با استفاده از این ماده غذایی دیابت و فشار خون خود را کنترل کنید . همچنین عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها همچون استخوان درد ، ناباروری ، کنترل قند خون ، جوانسازی پوست ، یبوست ، بیماری های قلبی و عروقی و بهبود بینایی و … بسیار مفید است و به راحتی می توانید قند خون را با مصرف مرتب این ماده غذایی کنترل کنید . عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل برای جوانسازی پوست بسیار موثر است . این ماده غذایی رطوبت مورد نیاز سلول ها را تامین می کند و مانع از خشکی و پژمردگی پوست خواهد شد . برای افرادی که همیشه احساس کوفتگی و خستگی بدن دارند و در طول روز انرژی کافی برای انجام فعالیت های روزانه خود را ندارند ، می توانند ۲ قاشق عسل را در روز مصرف کنند . عسل به شدت انرژی زا است و برای افرادی که افسرده یا عصبی هستند و انرژی انجام هیچ کاری را ندارد ، بسیار مفید است .

با وجود این همه خواص درمانی که عسل برای سلامتی انسان ها دارد مفهوم دیگه عسل نخرید !!! بی معنا می شود و تنها دلیل که بسیاری از افراد از این واژه استفاده می کنند ، عسل های تقلبی است که امروزه به مقدار بسیار زیاد در بازار یافت می شوند . عسل های تقلبی تنها طعم و بوی شکر ذوب شده را دارد و ممکن است افراد پس از مصرف این عسل به کل حالشان بهم بخورد و قید مصرف عسل را برای همیشه بزنند. بوی عسل طبیعی چگونه است ؟ آیا طبیعی بودن عسل با بوی آن امکان پذیر است ؟

بوی عسل طبیعی چگونه است ؟

 بیشترین سوالی که امروزه خریداران از فروشندهای طبیعی و زنبورداران می پرسند ، عطر و بوی عسل طبیعی است . آیا واقعا عسل طبیعی بوی خاصی دارد ؟ می توان با بوی آن تشخیص دهیم که عسل طبیعی است ؟ جالب است بدانید ، عطر عسل برای تشخیص طبیعی بودن هم موثر است . عسل طبیعی یک ماده غذایی است که از شهد هزاران گل موجود در طبیعت تولید می شود . هنگامی که درب ظرف عسل را باز می کنید به وضوح عطر و بوی گل ها به مشام می رسد و این ویژگی یکی از معیار های طبیعی بودن عسل است . اما آیا عسل تقلبی بوی خاصی دارد؟ عسل تقلبی نه تنها بوی خاصی ندارد بلکه زمانی که درب عسل تقلبی را باز می کنید، تنها بویی که به مشامتان می خورد، بوی شکر ذوب شده است. بوی عسل بستگی به شهدی گل هایی دارد که زنبور از آن تغذیه می کند و هر نوع عسل می تواند بوی مختص به خود را داشته باشد. به عنوان مثال عسل چهل گیاه کندوک بوی گل های معطر آویشن را دارد و عسل گل طبیعی بوی گل های بهاری دارد. عسل طبیعی در سایت عسل کندوک دارای عطر و طعم بسیار دلپذیر و شیرینی است که اگر برای یکبار آن را امتحان کنید ممکن است نتوانید از آن دست بکشید .

متاسفانه افراد سودجو در این موضوع هم دخالت دارند . این افراد نه تنها در ترکیبات عسل دخالت می کنند، عطر و بوی عسل را نیز نغییر می دهند. اما چگونه ممکن است بتوانند عطر و بوی عسل را تغییر دهند؟ عسل تقلبی بوی خاصی ندارند و بنابراین افراد سودجو از اسانس یا عرق آویشن برای برای معطر کردن عسل استفاده می کنند و همین باعث گمراهی مشتریان هنگام خرید این ماده غذایی می شود و به راحتی نمی توانند طبیعی بودن آن را تشخیص دهند. در واقع با روش های خانگی نمی توانید طبیعی بوده عسل را تشخیص دهید و به همین دلیل بهترین راه برای تشخیص طبیعی بدن آن، از روش آزمایش های غذایی است. شاید این روش کمی وقت گیر و سخت باشد، اما باید بدانید زنبورداران نیز برای تشخیص طبیعی بودن از این روش کمک می گیرند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها